شهر لارناکا منطقه ای توریستی در قبرس

شهر لارناکا منطقه ای توریستی در قبرس

شهر لارناکا شلوغ و پر جنب و جوش که در ساحل غربی خلیج وسیعی با این نام قرار گرفته دارای فضای یک تفریحگاه مخصوص تعطیلات بوده و در عین حال نقش مهمی در اقتصاد قبرس ایفا می کند لارناکا دارای فرودگاه بین المللی اصلی قبرس و دومین بندر بزرگ آن (پس از لیماسول) و یک پایگاه صنعتی مهم است. ب

خش اعظم لارناکای شمالی در طول شهر –پادشاهی باستانی کیتیون ساخته شده است افسانه ها حاکی از آن هستند که کیتیم نوه نوح آن را بنیانگذاری کرده و حفاری خانه های مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد باعث شده که این شهر به قدیمی ترین شهر سکونتی قبرس تبدیل شود. اهالی فینیقیه از صادرات مس در اینجا به شکوفایی رسیده و چندین قرن بعد اشراف زاده های لوسیگنان شهر را به عنوان یک مرکز تجاری و مرکز حمل و نقل رونق بخشیدند.

این شهر که در دست ترک ها است و بازرگانان خارجی باید از منافع خود در آن حفاظت کنند رنگ و بویی چند ملیتی به خود گرفته است.

شهر لارناکا

شهر لارناکا منطقه ای توریستی در قبرس

لارناکا یکی از نخستین ریزورت های ساحلی در قبرس است. در پشت این ساحل خط پیاده روی شهر با چشم اندازی زیبا از دریا ‏و ساحل وجود دارد و در امتداد آن می توانید درختان زیبای نخل را ببینید که به این زیبایی میفزایند.

لارناکا در جنوب قبرس واقع ‏شده است که پس از شهرهای نیکوزیا و لیماسول، سومین شهر بزرگ در قبرس اروپایی به شمار می رود. همچنین، بسیاری این ‏شهر را قدیمی ترین شهر در قبرس می دانند که قدمت سکونت در آن به 6000 سال قبل باز می گردد. فرودگاه اصلی قبرس در ‏لارناکا واقع شده است.‏ ‏

میتوانید برای تعیین وقت سفارت یونان از طریق پارت ویزا اقدام فرمایید.

لارناکا در قبرس

لارناکا شهریست که همانند یک ربان باریک کنار ساحل قرار گرفه است و بسیاری از قسمت های آن را می توانید پیاده بروید و ‏از آنجایی که این شهر بخاطر پیاده روهایی که دو طرف آن درختان نخل قرار دارد مشهور است، از قدم زدن در سطح شهر ‏خسته نخواهید شد. ‏

لارناکا سومین شهر بزرگ قبرس و قدیمی‌ترین شهر آن است که بر روی شهر باستانی کیتون ساخته شده است. دریای آرام و زیبا با سواحل نرم شنی و آفتاب گرم، غروب‌های زیبا، مردم مهمان‌نواز، بازی‌های مفرح آبی، آثار باستانی مسلمانان و مسیحیان و … محیطی مناسب برای تعطیلات جهانگردان فراهم آورده است.

لارناکا شهری است در ساحل جنوب شرقی کشور قبرس. لارناکا با جمعیتی حدود ۱۴۰ هزار نفر، دومین بندر تجاری این جزیره و مکانی محبوب برای توریست ها محسوب می شود. لارناکای مدرن، مانند بقیه شهرهای ساحلی قبرس به دو قسمت قدیمی تر و بخشی که دارای هتل های متعدد و رستوران های ساحلی است تقسیم می شود.

اقتصاد لارناکا

اقتصاد لارناکا از سال 1975 در حال رشد است به طوري كه فرودگاه لارناكا و بندرهاي آن محل ورود 80 درصد از كالاهاي جزيره قبرس را تشكيل مي دهند از اين رو اين شهر براي كشور قبرس از اهميت اقتصادي بالايي برخوردار است.

صنعت رو به رشد ديگر در اين شهر ساخت و ساز آپارتمان ها و ويلاهايي است كه توسط شركت هاي سرمايه گذاري ساخته مي شوند و با شريط ويژه به خريداران عرضه مي شوند.

صنعت توريسم در اين شهر از جايگاه ويژه اي برخوردار است به طوري كه سه چهارم نيروي انساني در بخش خدمات در اين صنعت مشغول به فعاليت هستند.

لارناکا یکی از تفریحگاه های ساحلی قبرس

شهر لارناکا

شهر لارناکا یکی از بهترین تفریحگاه های ساحلی قبرس می باشد. سواحل آن با درختان نخل و قلعه تزیین شده است. داخل جزیره، این شهر قدیمی، بنای زیبای آگیوس لازاروس (کلیسای سنت لازاروس) و محله های ترکی را می بینید که مغازه های معروف ترین صنعتگران سرامیک لارناکا را در خود جای داده است. لارناکا در نزدیکی شهرهای شلوغ پلوغ پافوس و لیماسول، از بهترین سواحل جنوبی گرفته تا روستاها و جاهای دیدنی لارناکا در منطقه جنگلی ماهراس را ارائه می کند.

شهر توریستی لارناکا

منطقه لارناکا در قبرس، تاریخ توریستی طولانی ای دارد. لارناکا سومین شهر بزرگ قبرس و قدیمی ‌ترین شهر آن است که بر روی شهر باستانی کیتون ساخته شده است. دریای آرام و زیبا با سواحل نرم شنی و آفتاب گرم، غروب‌های زیبا، مردم مهمان‌نواز، بازی‌های مفرح آبی، آثار باستانی مسلمانان و مسیحیان و … محیطی مناسب برای تعطیلات جهانگردان فراهم آورده است.

این شهر که در ساحل مدیترانه ای جنوبی واقع شده مناظر واقعا شگفت انگیزی ارائه می دهد. این شهر با وجود محیط بسیار صمیمی و دوستانه اش مکانی ایده آل برای افرادی است که به زندگی در محیطی امن و ساکت می اندیشند. لارناکا با مناطق تاریخی شگفت انگیز، خیابان های سنتی، خانه های نما سفید قبرسی و مغازه های هنرهای دستی محلی، جاذبه ها و سرگرمی های مختلفی برای همگان دارد.

در امتداد و نزدیکی خیابان آتیهنو تعداد بیشماری از مغازه ها و فروشگاه های زنجیره ای وجود دارند. سازمان اطلاعات توریستی قبرس نیز در جوار هتل سان هال مستقر شده است. این شهر برای کشور قبرس از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است.

قلعه لارناکا

قلعه لارناکا یک قلعه عثمانی و یکی از جاهای دیدنی قبرس ترک درست در لبه گردشگاه ساحلی لارناکا، دژ دفاعی عثمانیان بوده است. این ” Larnaca Fort”، قلعه قرون وسطی می باشد که هیچ چیز از آن باقی نمانده است.. در طول دروه استعمار بریتانیا به یک زندان تبدیل شد. امروزه موطه قرون وسطی و سلاح های داخلی می باشد.

سواحل لارناکا

سواحل لارناکا از بهترین جاهای دیدنی قبرس اروپایی از ماه می تا سپتامبر از همیشه شلوغ تر می شود. تفریحگاه ساحلی اصلی شهر در ساحل فینیکودز واقع شده است.. ساحل مکنزی (در دوکیاومتری قبرس جنوبی)، آلاچیق های بیشتری دارد و خلوت تر است. اگر وسیله نقلیه شخصی دارید، به سمت ساحل کیپ کیتی در جنوب بروید، (15 کیلومتری جنوب لارناکا) یا ساحل پریولیا (در 1 کیلومتری جنوب ساحل کیپ سیتی) که موقعیت فوق العاده ای دارد ولی تعداد انگشت شماری از گردشگران تور قبرس و تور لارناکا را به خود جذب می کند.

جغرافیای منطقه لارناکا

لارناکا از لحاظ جغرافیایی در ساحل جنوبی قبرس قرار گرفته است و به دو بخش قدیمی (مرکز شهر) و مدرن (هتل‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های معروف در ساحل که با عنوان  Phinikoudes شناخته می‌شود) تقسیم شده است. شهر لارناکا یکی از 6 منطقه قبرس است. امتداد رشته کوه بزرگ  ترودوس از قسمت جنوبی قبرس، یعنی لارناکا نیز کشیده شده است. در سال 2001 طبق سرشماری انجام شده75000 خانوار در آن زندگی می‌کنند و سومین شهر بزرگ از نظر جمعیت در قبرس است.

آب و هوای لارناکا

وسعت شهر لارناکا از لحاظ طول و عرض به ترتیب 240 و 100 کیلومتر است. آب و هوای لارناکا مانند دیگر شهرهای قبرس است. این شهر نیز آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و در فصول مختلف سال، تفاوت های قابل توجهی را داراست. فصل تابستان فصل لذت بخش با آب و هوای گرم و خشک است و فصل زمستان نیز بارانی و معتدل است. گردشگران می‌توانند در فصل بلند تابستان از اواسط ماه می تا اواسط اکتبر، زمستان خشک و البته کوتاه از ماه دسامبر تا فوریه و فصل بهار و پاییز که کوتاه هستند نسبت به دیدن از شهر لارناکا اقدام کنند. سواحل قبرس از تمیزترین و امن‌ترین سواحل محسوب می شوند و میانگین دمای 20 درجه سانتیگراد را برای تمام سواحل جزیره می‌توان پیش بینی کرد.

حمل و نقل عمومی لارناکا

شهر لارناکا منطقه ای توریستی در قبرس

بزرگترين فرودگاه كشور قبرس فرودگاه بين المللي لارناکا است در فاصله 5 کیلومتری جنوب اين شهر واقع شده است. سرويس عمومی شامل اتوبوس تاکسی و تاکسي های عمومی امکان تردد شما را به تمام شهرها فراهم می کند. ارزان ترین سرویس عمومی اتوبوس است كه در خطوطي منظم و با شماره هاي خاص بين شهرها حركت مي كنند. بعد از آن تاکسی های عمومی است که شما را ازدرب منزل به محل مورد نظر می رسانند ولی صرفا براي شما و در ساعت مورد نظر شما نمی آیند. این سرویس های عمومی ساعات تردد خاصی دارند از اتوبوس گرانتر و از تاکسی ارزان تر هستند. وسيله ديگر تاکسی های اختصاصي هستند که شما را از درب هتل يا محل اقامت به محل مورد نظر می رسانند و از اتوبوس ها و تاکسی هاي عمومي گرانتر مي باشند.

ساختار شهر لارناکا

این شهر با وجود محیط بسیار صمیمی و دوستانه اش مكاني ايده آل براي افرادی است که به زندگی در محیطی امن و ساکت می اندیشند. مرکز این شهر به نام خیابان فینیگوودس یا خیابان نخل با رستوران های محلی مرکز تفریح و استراحت مردم به شمار مي آيد.  مسجد حلا سلطان معروف به تکه در نزدیکی دریاچه نمک که در زمستان پذیرای هزاران فلامینگو است زیبایی خاصی به این شهر داده است .امنیت این شهر با توجه به بافت محلی آن نسبت به سایر شهرهای قبرس بيشتر است.

شهر لارناکا با سواحل تمیز شنی، آب های آبی و درخت های زیبای نخل، قایق های تفریحی مجلل و بنادر خود، سفر را به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل کرده است. بهترین ماه رفتن به لارناکا اوت، یعنی زمانی که جشن های متعددی در این شهر بر پاست می باشد. بزرگ‌ترین فرودگاه کشور قبرس، فرودگاه بین‌المللی لارناکا در این شهر قرار دارد.

تاریخچه لارناکا

شهر لارناكا در قرن چهاردهم پيش از ميلاد توسط يونانيان باستان تاسيس گرديد و بنام کیتون معروف بوده است. مانند اكثر شهرهاي قبرس، لارناكا در سال 450 قبل از ميلاد به تصرف امپراطوري هخامنشي درآمد و مجدادا به تصرف لشكر آتن درآمد. بعد از آن حكومت بيزانس دراين شهر بوده تا اين كه عثماني ها وارد اين شهر شدند. در سال 1878 دولت بريتانيا در اين شهر حكم فرماني مي كرد تا سال 1960 كه قبرس به استقلال دست يافت. این شهر تاریخچه ای ۴۰۰۰ ساله دارد و در زمان‌های گذشته نام این شهر Kition و یا در لاتین Citium بوده است.

شهر لارناکا منطقه ای توریستی در قبرس
امیتار دهید
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *