اخذ ویزای توریستی کانادا

اخذ ویزای توریستی کانادا

بیشتر کسانی که سفر به کشور های مختلفی داشته اند به این موضوع اگاهی دارند که دریافت و تهیه ی ویزای کانادا کار چندان ساده ای نمی باشد و درد سر های خاص خود را دارد و این موضوع برای ایرانیان دو چندان می باشد.اما مادر این مطلب قصد داریم تا به شما عزیزان راهکار های دریافت ویزای کانادا را اموزش دهیم تا متوجه شوید که دریافت ویزای کانادا کار چندان سختی هم نیست.در ادامه با ما همراه شوید.

 اخذ ویزای توریستی کانادا

 

اگر کمی در گوگل جستجو کرده باشید با انبوه سایت‌هایی مواجه خواهید شد که قول ویزای تضمینی کانادا به شما میدهند اما این در حالتی است که شما یک دعوتنامه از خویشاوند یا دوست کانادایی خود در اختیار داشته باشید و معتقدند که بدون دعوتنامه، اخذ ویزای کانادا نشدنی است؛ اما نمونه‌های بسیار نشان داده که شدنی است، فقط باید مدارک‌تان را کامل کنید.

در مرحله اول باید بدانید که به دنبال چه نوع ویزایی هستید، انواع ویزای کانادا به شرح زیر است.

ویزای سینگل: با این ویزا فقط یکبار حق ورود به کانادا را خواهید داشت و می‌توان ۶ ماه در این کشور اقامت داشت.

ویزای مولتی: دارندگان این ویزا می‌توانند به طور نامحدود وارد و خارج کانادا شوند، اما نمی‌توانند به طور مداوم بیش از ۶ ماه در این کشور اقامت کنند.

سوپر ویزا: این ویزا برای والدینی که فرزندشان در کانادا اقامت دارند صادر می‌گردد و می‌توانند به طور مدام ۲ سال در این کشور زندگی کنند.

ویزای ترانزیت: این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که قصد ماندن در کانادا را ندارند و تنها قصد تعویض پرواز دارند و اعتبار آن نیز ۴۸ ساعت می‌باشد. گفتنی است که هزینه صدور این نوع ویزا ۴۸ ساعت می‌باشد.

مدارک لازم برای صدور ویزای کانادا

1- کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی همراه با تائید دادگستری و امور خارجه دارند

2- اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است

نکته: ویزای توریستی کانادا اعتبار 10 ساله دارد اما چون پاسپورت‌های ایرانی اعتبار 5 ساله دارند، ویزا برای پاسپورت‌های ایرانی 5 ساله صادر می‌شود. حتما در صورت اقدام به ویزا پاسپورت جدید بگیرید.

داشتن ویزای شینگن در پاسپورت، فرآیند صدور ویزا را تسهیل می‌کند، هرچند که اجباری بر داشتن آن نیست

3-  یک قطعه عکس جدید  4/5*3/5 رنگی با زمینه سفید

4-  ترجمه انگلیسی شناسنامه

5-  ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر (در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود.)

6-  تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه

7-  اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی و زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر یک ماه قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد

8-  ترجمه‌ی اسناد ملکی

9-  اصل و ترجمه مدارک شغلی
الف) پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
ب) وکلا: پروانه وکالت
ج) مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان
د) بازنشسته ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی
ه) مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان
و) در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات
ی) معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان
ز) دانش آموزان، دانشجویان، (اصل و ترجمه نامة اشتغال به تحصیل)

10- جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامة اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی می باشد
برای فرزندان زیر 18 سال که بدون یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد

11-  در صورت داشتن دعوت‌نامه: مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن دعوت کننده، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر Notary Public برسد
مدارک فرد دعوت کننده: ارائه‌ی کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card) ، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی(Canadian Birth  Certificate)  یا کارت اقامت(PR Card)  از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتی(Notice of Assessment) و فرم های T4 یا  T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

مراحل صدور ویزا

1. تکمیل مدارک و ارسال فرم‌ها

2. بررسی دقیق فرم‌ها و مدارک

3. ثبت‌نام آنلاین شما برای درخواست ویزای توریستی کانادا

4. دریافت نامه انگشت‌نگاری و مدت زمان یک ماهه برای مراجعه به سفارت کانادا در آنکارا

5. دریافت جواب از طرف سفارت

6. در صورت جواب مثبت بایستی حداکثر تا یک ماه، گذرنامه‌ی خود را به سفارت تحویل دهید تا ویزا برایتان صادر شود.

7. ویزای کانادا محدودیت تعداد ورود ندارد به همین خاطر تا پایان اعتبار می‌توانید هر زمان که خواستید، با خیال راحت به کانادا سفر کنید و در هر سفر تا شش ماه اقامت داشته باشید.

نکته: در صورتی که جواب سفارت به درخواست شما منفی باشد، دلیل رد شدن درخواست به شما نیز ارائه می‌شود، می‌توانید پس از حل آن مشکل، درخواست مجدد ویزا بدهید.

 

 

اخذ ویزای توریستی کانادا
امیتار دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *