دماغه گرکو یک مکان توریستی در قبرس

دماغه گرکو یک مکان توریستی در قبرس

دماغه گرکو جنوب شرقی ترین نقطه جزیره یک گزینه عالی برای کسی است که نمی خواهد تمام شب را در کلوب های آگیاناپا سپری کند. در این دماغه غارهای سنگی زیبا و خلیج های کوچک مفری از جمعیت را در اختیار شما قرار می دهند.

دسترسی به دماغه گرکو در قبرس

در جاده ساحلی به سمت شرق و خارج از آگیاناپا حرکت کنید تا درکنار هتل غارهای دریایی را ببینید. این منطقه برای یک طاق دریایی شهرت یافته و اغلب غواصان و شیرجه زنان به این جا می آیند. چند کیلومتر آن طرف تر در امتداد جاده Spilies sta palatial (غارهای قصر) قرار دارند.

کمی دورتر نیز محل تماشای دماغه گرکو دیده می شود. شما باید 500 متر به بالای تپه پیاده روی کنید اما نمای آن بالا ارزش آن را دارد. نمای بالای تپه و ارتفاع 100 متری به سمت غرب بی نظیر است.

در سمت شرق خود دماغه گرکو قرار دارد. این نقطه در اختیار خود فرستنده های رادیوی بین المللی موناکو بوده و دارای ممنوعیت ورود می باشد.

اگر به سمت شمال حرکت کنید به خلیج کونوس یکی از زیباترین دماغه های ماسه ای در قبرس می رسید. اینجا در یک روز آرام دست کمی از بهشت ندارد. در اواسط تابستان قایق های تفریحی آگیاناپا و سیستم های صوتی آن ها باعث برهم خوردن آرامش می شوند.

جاده ساحلی به سمت شمال ادامه می یابد تا به سواحل ماسه ای و زیبای خلیج Fig Tree (درخت انجیر) برسد که در اطراف این سواحل تفریحگاه Protaras دیده می شود. حتی در امتداد ساحل شلوغ جنوب قبرس، مناطقی وجود دارند که می توانید از شلوغی فرار کنید و از آزمایش این بخش استفاده کنید.

بازدید از دماغه گرکو (Cape Gkerko)

دماغه گرکو

دماغه گرکو، یک پارک ملی ساحلی با تنوعی از مسیرهای پیاده روی است که تنها از شرق پاتوق آجیا ناپا شروع می شود. انواع فوق العاده ای از گیاهان محلی در آن جا موجود هستند خصوصا بسیاری از ارکیده های وحشی بومی قبرس که در اوایل بهار شکوفه می کنند اما نکته برجسته واقعی آن، منظره ساحلی کاملا زیبای آن با دریای آبی لاجوردی است.

مسیرهای پیاده روی، همه ی راه ها را به سوی دماغه ی گرکو، می کشاند که مهم ترین نقطه در شرق قبرس است. پیشنهاد می شود که در قبرس حتماً از این مکان بازدید کنید.

پارک ملی دماغه گرکو در قبرس

پارک ملی دماغه گرکو در قبرس

پارک ملی دماغه گرکو که در ۷ کیلومتری آیاناپا قرار دارد منطقه ای محبوب در این شهر محسوب می شود. به یاد داشته باشید که بخش انتهایی آن، توسط انگلیسی ها محصور شده و به انتهای شبه جزیره راه ندارد.

دماغه گرکو یک مکان توریستی در قبرس
5 (100%) 1 vote
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *