کانادا چهارمین کشور مهاجرپذیر

کانادا چهارمین کشور مهاجرپذیر

براساس برسی های به عمل امده عده ای زیادی از افراد تمایل دارند که به کشور کانادا سفر کنند و این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند موسسه گالوپ (Gallup)بیان کرده است که پذیرش مهاجران در راستای  سیاست های کانادا و ایلات متحده می باشد و کشور کانادا از نظر پذیرش مهاجران توانسته است رتبه چهارم را در بین کشور های جهان کسب کند.در ادامه با ما همراه باشید.

کانادا چهارمین کشور مهاجرپذیر

کانادا در شاخص پذیرش مهاجران موسسه ی گالوپ از 9 امتیاز، که نشان می دهد مردم هر کشور چه اندازه تازه واردین را مورد استقبال قرار می دهند، امتیاز 8.14 را دریافت کرد و در بین 140 کشور، در رتبه ی چهارم قرار گرفت. ایسلند در رتبه ی اول، نیوزیلند در رتبه ی دوم و رواندا در رتبه ی سوم قرار دارد. مطابق نظرسنجی موسسه گالوپ، شاخصی برای ارزیابی پذیرش مهاجران توسط مردم هر کشور ایجاد شده است که مبنای آن افزایش میزان همسایگی قرار گرفته است. این شاخص از طریق 3 سئوال از پاسخ دهندگان مورد ارزیابی قرار گرفته است:آیا زندگی مهاجران در کشورشان، زندگی در نزدیکی یا همسایگی مهاجران و ازدواج با مهاجران را امری مثبت تلقی می کنند یا منفی؟

امتیاز کانادا از پاسخ 2000 نفر از مردم کانادا در گروه سنی بالای 15 سال که بین 10 آگوست 2017 تا 29 نوامبر 2017 مورد نظرسنجی قرار گرفتند، بدست آمده است. تابستان 2017 شاهد جهش قابل توجه در تعداد مردمی بود که از ایالت متحده به کانادا مهاجرت کرده و در پاسخ به سیاست های مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا دونالت ترامپ ادعای پناهندگی نمودند. ایالت متحده با امتیاز 7.86 در جایگاه مهم از این نظرسنجی قرار گرفت.

پذیرش مهاجران در راستای سیاست ها

شاخص پذیرش مهاجران موسسه ی گالوپ انعکاسی از بررسی اخیرا سازمان Environics می باشد که حاکی از این است که اکثر مردم کانادا همچنان دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجرت دارند. در گزارش موسسه ی گالوپ، محققان نی اسیپوا، جولی ری و آنیتا پوگلیس گفتند ه هم ساکنان کانادا و هم آمریکا، هنوز نیز مردمی هستند که بیشترین استقبال از مهاجران را در میان مردم جهان داشته اند اما اشاره کردند که پذیرش در هر دو کشور به طور عمده به خط مشی های سیاسی آن کشور ها باز می گردد.

نویسندگان نوشتند که کانادا و ایالت متحده هر دو دارای سابقه ای طولانی به عنوان کشورهای مهاجر پذیر هستند، اما در دو سال گذشته، یک دولت این تاریخچه را پذیرفته است در حالیکه دیگری سعی در از بین بردن آن داشته است. در ایالت متحده، جایی که مدیریت ترامپ، مهاجرت را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی و نیروهای کار آمریکایی تلقی می کند، پاسخ دهندگانی که گفته اند ترامپ کار درستی انجام می دهد، در این شاخص از 9 امتیاز، امتیاز 7.08 را دریافت کرده اند و افرادی که از عملکرد ترامپ نارضی بودند، امتیاز 8.54 را دریافت کردند.

هنگامی که بحث عملکرد نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو که دولت لیبرال او به نفع مهاجرت و انجام اقداماتی برای افزایش آن، می آید، روند مشابهی به چشم می خورد. عملکرد ترودو در شاخص پذیرش مهاجران گالوب، امتیاز 8.64 را دریافت می کند در حالیکه افراد مخالف او امتیاز 7.84 را کسب کردند.

 تاثیر مذهب، سن و تحصیلات

این نظرسنجی همچنین دریافت که پاسخ دهندگان در ایالت متحده و کانادا که گفته اند مذهب بخش مهمی از زندگی روزمره ی آنها را تشکیل می دهد، در شاخص پذیرش مهاجرت امتیازی پایینتر از افرادی که مذهب برایشان اهمیت زیادی ندارد، دریافت نموده اند. افرادی که از ترامپ حمایت می کنند و خود را به عنوان فردی مذهبی معرفی نموده اند در شاخص گالوپ امتیاز 6.97 را دریافت کرده اند. برعکس کسانی که مخالف ترامپ هستند و مذهبی نمی باشند امتیاز 8.61 را دریافت نموده اند.

نویسندگان این بررسی همچنین خاطر نشان کردند که آمریکایی های به شدت مذهبی به عنوان جمهوری خواه- حزب طرفدار رئیس جمهور و به عنوان محافظه کاران شناخته می شوند. کانادایی های مذهبی تر بیشتر از حزب آزادی خواه ترودو به حذب محافظه کار تمایل دارند. این بررسی نشان می دهد که پذیرش مهاجران در هر دو کشور، میان ساکنان جوانتر، افراد تحصیلکرده و آنهایی که در مناطق شهری زندگی می کنند، بیشتر است. سطح پذیرش هم در کانادا و هم در ایالت متحده، میان کسانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند،کسانی که از درآمد و سطح زندگی خود راضی بودند، نسبت به کسانی که کار نمی کردند یا احساس نمی کردند که سهم مناسبی از زندگی بدست آورده اند، بالاتر بود.

کانادا چهارمین کشور مهاجرپذیر
امیتار دهید
1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *