وسایلی که نباید در هواپیما با خود داشته باشیم

وسایلی که نباید در هواپیما با خود داشته باشیم

هواپیما و خطوط هوایی از ساده و راحت ترین راهکارهای جابه جایی محسوب می شود و سالانه میلیون ها نفر به وسیله هواپیما ها سفر خود را انجام می دهند و به دلیل اینکه تعداد مسافران زیاد بوده و افراد ممکن از کشور های مختلف در هواپیما حضور داشته باشند باید یکسری از قوانین و مقررات را حین سوار شدن به هواپیما رعایت شود تا ازحوادث احتمالی جلوگیری شود.در ادامه با ما همراه باشید.

وسایلی که نباید در هواپیما با خود داشته باشیم

در اولین مورد با یکی از ابتدایی‌ترین قوانین برای وسایل داخل کیف همراه شروع می‌کنیم. اگر در داخل کیف همراه خود شامپوی کاملی دارید و یا کرم ضد آفتاب باید آنها را در کیف بار خود قرار دهید و نه در کیف همراه خود. تمامی فرودگاه های دنیا وسایلی که حاوی مایعات و ژل‌ها باشند را ممنوع کرده اند مگر اینکه کمتر از 100 میلی لیتر باشد.البته موارد استثنائاتی نیز وجود دارد مثل داروهای ضروری و غذاهای نوزادان و بچه‌ها منعی ندارند.

قوانین کیف همراه در شرکت های هواپیمایی متفاوت است اما در حالت کلی موارد ممنوعه مشترکی وجود دارند مانند سلاح گرم، مواد منفجره، چوب بیسبال و دیگر تجهیزات ورزشی که به عنوان سلاح می‌توان از آنها استفاده کرد، اسپری های دفاع شخصی و اشیاء تیز مانند چاقو و تیغه های ریش تراشی.

قیچی‌ها نیز جزو موارد ممنوعه هستند( مگر اینکه طبق قوانین بعضی کشورها تیغه های آنها کوتاه تر از 6 سانتی متر باشد مجاز هستند). ناخن گیرها و ژیلت های یکبار مصرف در بسیاری از کشورها مجاز هستند.با جستجو در سایت هواپیمایی که قصد پرواز با آن را دارید می‌توانید از قوانین کیف همراه مسافر اطلاع پیدا کنید.

در هنگام آماده شدن برای پرواز، در صف بررسی امنیت پرواز وسایلی که حاوی مایعات و ژل‌ها هستند را داخل پلاستیک بررسی قرار دهید و با این کار در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. مایعات و ژل‌ها را بروی وسایل خود قرار دهید تا به راحتی قابل دسترسی باشند و در طول پرواز برای دیگران نیز مزاحمت ایجاد نکنید.لپ تاپ نیز از مواردی هست که باید در خط امنیت پرواز هواپیما بررسی شود.

آیا می‌دانید که اگر کیف همراه شما از اندازه ای بزرگتر و یا سنگین باشد باید جریمه بار اضافه را بپردازید؟ هر شرکت هواپیمایی اندازه و وزن بار همراه را مشخص کرده است و اطلاعات آنها را در سایت شرکت های هواپیمایی می‌توانید پیدا کنید.بعضی شرکت‌ها هواپیمایی برای وزن بار داخل هواپیما محدودیتی ندارند و تنها محدودیت آنها اندازه کیف همراه داخل هواپیما است. قبل از پرواز حتما به سایت شرکت هواپیمایی که بلیط آن را تهیه کرده اید سری بزنید.

اگر تمامی قوانین بار همراه را رعایت کنید باز به این موضوع نباید فکر کنید که کیف همراه شما بررسی نمی شود. بعضی وقت‌ها که هواپیما بسیار پر هست و یا از حد انتظار شما کوچکتر باشد احتمال بررسی وجود دارد. بهرحال اسناد و مدارک معتبر و وسایل با ارزش را همراه خود نگه دارید و در کیف همراه برای قرار دادن در صف بررسی کیف همراه قرار ندهید.همچنین بروی کیف همراه خود تگ کیف همراه را نصب کنید تا در مسیر بررسی امنیت فرودگاه اشتباها وارد بارهای هواپیما نگردد. زیرا در این صورت برای پیدا کردن کیف همراه خود باید مجددا با اطلاعات هواپیمایی خود تماس بگیرید و درخواست کنید که کیف شما را از قسمت بار در اختیارتان قرار دهند.

بعضی شرکت های هواپیمایی برای همراه داشتن بار همراه هزینه جداگانه ای می‌گیرند. فراموش نکنید که اگر بارهمراه دارید هزینه آن در هنگام خرید بلیط هواپیما را بپردازید.

وسایلی که نباید در هواپیما با خود داشته باشیم
امیتار دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *