انتخاب صندلی های مناسب در هواپیما

انتخاب صندلی های مناسب در هواپیما

جابه جایی ها در سفر نیز  نقش اساسی در لذت بردن از سفر دارند چرا که در صورتی که شما در حین پرواز مکان مناسبی نداشته باشید ممکن است این باعث ناراحتی جسمی و روحی شما شده باشد و گاهی انقدر اوضاع بد می شود که تا چند روز بعد از ان نیز شما گرفتار اثرات ان باشید به عنوان مثال خواب شما بهم ریخته شده باشد  یا عضلات شما دچار گرفتگی شده باشند و ….این ها همه اتفاقاتی است که ممکن است حین سفر برای شما رخ دهد در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب صندلی های مناسب در هواپیما

اگر قصد یک سفر پرهیجان و دوردست را دارید خرید بلیط هواپیما جزو اولین کارهایی که باید در نظر داشته باشید و انتخاب صندلی مناسب در طول سفر  مهم ترین موضوع در سفر با هواپیما خواهد بود. ردیف خروجی، صندلی‌های کنار پنجره‌ها و صندلی هایی که به جلوی هواپیما نزدیک تر هستند عموما بهترین‌ها شناخته می‌شوند. در پروازهای کوتاه بهتر است صندلی‌های جلوتر را انتخاب کنید تا زمان خروج کوتاه و سریعتری داشته باشید. در پروازهای شبانه انتخاب صندلی‌های کنار پنجره برای استراحت مناسب هستند. اگر استرس پرواز دارید شاید بهتر باشد صندلی‌های کنار بال هواپیما را انتخاب کنید تا تکانش‌های کمتری را در طول پرواز احساس کنید.
هرچند صندلی‌های ردیف خروجی برای استراحت پاها مناسب هستند اما برای مسافرت خانوادگی خیلی مناسب نیستند زیرا بچه‌ها و کودکان اجازه نشستن بروی صندلی‌های ردیف خروجی را ندارند.
بعضی مسافران نیز صندلی هایی که جلوی آن‌ها دیوار یا پرده باشد را ترجیح می‌دهند زیرا مسافران دیگر در جلوی آن‌ها حضور نداشته و احساس راحتی بیشتری دارند و همچنین گاهی اوقات فضای بیشتری در مقابل شما وجود دارد.
البته توجه داشته باشید این فضاها همیشه عالی نیستند و در بعضی هواپیماها فضای حتی کمتری دارند.
بسیاری از مسافران درباره امنیت در پرواز خود سوال می‌کنند اما متاسفانه انتخاب دقیقی برای صندلی با امنیت بیشتر وجود ندارد. در تحقیقاتی که مجله تایم درباره صندلی هایی که بعد از سقوط هواپیماها با اطلاعات 35 سال صنعت هواپیمایی بررسی کرده است به این نتیجه رسیدند صندلی هایی که در عقب هواپیما قرار دارند ضریب ایمنی بالاتری در حوادث مختلف دارند و شانس سالم بودن بیشتری خواهند داشت.
صندلی‌های وسطی در هر ردیفی خیلی مناسب نیستند.صندلی‌های نزدیک به اتاق استراحت مهمانداران نیز به دلیل سروصدا و عبور و مرور خدمه و همچنین نزدیک بودن بیش از حد به مانیتور هواپیما خیلی مناسب نیستند.

 

انتخاب صندلی های مناسب در هواپیما
امیتار دهید
4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *