رد پای انسان های اولیه در کانادا

رد پای انسان های اولیه در کانادا

در طی برسی های باستان شناسان کانادایی اخیرا توانستند رد پایی از انسان های اولیه کشف کنند که این رد پا در سواحل غربی کشور کانادا کشف شده است و قدمت ان مربوط به 13 هزار سال قبل است و به عنوان قدیمی ترین رد پای انسان های اولیه در منطقه امریکای شمالی است. رد پاهای کشف شده احتمالا متعلق به دو فرد بزرگسال و یک کودک است که پا برهنه روی گِل (که امروزه ساحل کالورت آیلند نام دارد) در شمال شرقی جزیره ی ونکوور قدم می زده اند در ادامه با ما همراه باشید.

رد پای انسان های اولیه در کانادا

پروفسور دانکان مکلارن استاد انسان شناسی در موسسه ی هاکای و دانشگاه ویکتوریا که این مطالعه را انجام داده است بیان کرده که بین سال های 2014 تا 2016 مجموعا 29 رد پا کشف شده است.این مطالعه حاکی از آن است که انسان ها حدود 13 هزار سال قبل در ساحل اقیانوس آرام بریتیش کلمبیا حضور داشته اند و این منطقه تا قبل از پایان عصر یخی قاره ی کنونی حدود 11 هزار 700 سال قبل عاری از یخ بوده است. این کشف در ادامه این فرضیه را تقویت می کند که انسان هایی که برای اولین بار وارد امریکای شمالی شدند از طریق سرزمینی عاری از یخبندان که در کنار ساحل قرار داشته است از آسیا مهاجرت کرده و در نهایت به این منطقه که امروزه به آن بریتیش کلمبیا می گوییم رسیده اند. اما پشتیبانی از این فرضیه برای محققان آسان نبوده است چرا که این منطقه از کانادا پر از درخت و جنگل است و تنها می توان با قایق به آن رسید.

از این رو محققان حفاری های خود را در یک منطقه ی جزر و مدی در جزیره ی کالورت متمرکز کردند که در آن سطح آب در انتهای عصر یخبندان دو تا سه متر پایین تر از سطح کنونی بوده است. نویسندگان این مطالعه بر این باورند که اگر در اینده با روش های پیچیده تری به حفاری ادامه دهند رد پاهای بیشتری کشف خواهند کرد و نور بیشتری بر تاریخ سکونت اولین انسان ها در سواحل غربی امریکای شمالی خواهند تاباند.

 

رد پای انسان های اولیه در کانادا
امیتار دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *