فیلوپاپوس یکی از دیدنی های کشور یونان

فیلوپاپوس

فیلوپاپوس یکی از دیدنی های یونان است که در غرب آکروپولیس قرار دارد.

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا با هزاران جزیره در سراسر دریاهای اژه و ایونی هستش. به دلیل نفوذ در دوران باستان، مهد تمدن غربی به شمار میاد. این کشور یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیاست.

آتن پایتخت یونان، بناهای باستانی قرن پنجم رو  به شما ارائه می کند. مثل ارگ آکروپلیس و معبد پارتنون. سواحل چشم نواز، از شن های سیاه سانتورینی گرفته تا ساحل زیبای میکونوس، و مکان های باستانی باورنکردنی یونان انقد زیباست که بهش معتاد میشین. جایی که پر است از مناظر باشکوه، جزایر زیبا و مناطق کوهستانی.

در جنوب غربی آکروپلیس فیلوپاپوس را می بینید که در سال 116 میلادی ساخته شده و مقبره آخرین فرمانروای کوماژن است. این فرمانروای هلنی بر جنوب شرقی ترکیه امروزی و آناتولی از 162 قبل از میلاد تا 72 میلادی حکومت می راند. فیلوپاپوس در آتن به عنوان کنسول رومی زندگی می کرد و دیری نگذشت که به فرمانروایی کوماژن ها انتخاب شد.

وی نسبت به این شهر بسیار بخشنده بود و آتنی ها نیز در پاسخ به این خصلت وی مقبره ای چنین زیبا را برایش ساختند. نمای محدب این کتیبه حجاری شده صحنه ای از فیلوپاپوس با ارابه را نشان می دهد.

فیلو پاپوس (Filopappos)

فیلوپاپوس یکی از دیدنی های کشور یونان

سناتور رومی گایوس ژولیوس آنتیوخوس فیلوپاپوس، یکی از نخبگان قدرتمند زمان خویش و از دوستان امپراتور مشهور رومی که همواره در فرهنگ یونانی مورد ستایش بوده و عمری طولانی داشت، به شمار می‌رفت. او در آتن به عنوان یک شخص خیرخواه و هنردوست شناخته می‌شد و از اجرای اغلب نمایش‌‌های تئاتر حمایت مالی می‌کرد.

مطالب مرتبط: تعیین وقت سفارت یونان

بنای یادبود فیلوپاپوس (Philopappos Monument)

بنای یادبود فیلوپاپوس، مقبره و بنای تاریخی یونان باستان می باشد که  اختصاص داده شده به جولیوس آنتیوخوس فیلوپاپوس از شاهزادگان کوماژن می باشد. پادشاهی کوماژن نام سلسله ای یونانی- ایرانی بوده است که پس از انقراض هخامنشیان بر بخش هایی از آناتولی حکمرانی می کردند. این موزه در جنوب غربی آکروپلیس واقع شده است.

فیلوپاپوس در سال 116 درگذشت و مرگ او باعث غم و اندوه بزرگی برای خواهرش، جولیا بابیلا، شهروندان آتنی وخانواده های امپریالیستی شد. از این رو، مقبره و بنای یادبودی به افتخار این شاهزاده ساخته شد.

در حال حاضر از کل بنای یادبود که شامل مجسمه فیلوپاپوس در هیبت یک سفیر روم و یک شهروند آتن در ارابه بوده، تنها سکوی اصلی، مجسمه‌های کنسول و سناتور رومی و مجسمه پدربزرگش آنتيوکس چهارم برجای مانده است.

مشخصات بنای فیلوپاپوس

فیلو پاپوس (Filopappos)

این بنای تاریخی دو طبقه ای است و بر روی یک پایه بزرگ قرار دارد. در سطح پایین تر، تندیسی حکاکی شده از فیلوپاپوس وجود دارد که سوار بر ارابه ای می باشد. سطح بالایی مجسمه، سه مرد را نشان می دهد: آنتیوخوس چهارم پسر پادشاه آنتیوخوس در سمت چپ، فیلوپاپوس پسر اپیفانس در وسط و پادشاه سلوکوس نیکاتور، پسر آنتیوخوس در سمت راست.

در کتیه زیرین آن، افتخارات و خدمات فیلوپاپوس روایت شده است. این مقبره از سنگ مرمر ساخته شده و در حدود 4 متر ارتفاع دارد. تنها دو سوم از نمای آن به طور سالم باقی مانده است. اتاق آرامگاه، که در پشت بنا واقع شده به طور کامل به جز پایه، نابود شده است.

در سال 1940 باز حفاری هایی شد و در نتیجه کشف کردند که از قطعات معماری روبنای این اثر تاریخی در ساخت و ساز مناره پارتنون استفاده شده. در سال 1898، حفاری در بنای تاریخی انجام شد و در سال 1899، کار حفاظت از محیط آن انجام شد.

این بنا که تا اواخر قرن 15 کاملا بکر و دست نخورده باقی ماند، دکوراسیون و آرامگاه این حامی معروف آتن را به گردشگران عرضه می کند. 5 کتبیه در زیر نمای بنای فیلوپاپوس وجود دارد. قدمت این بنا به 114 تا 116 بعد از میلاد باز می گردد. بخش شمالی این بنا که از آکروپلیس دیده می شود، معماری قوم اسرافیان را به نمایش می گذارد.

فیلوپاپوس یکی از ديدني هاي يونان

بنای فیلوپاپوس آتن “Philopappos Monument ” یکی از ديدني هاي كشور يونان و یک بنای یادبود باشکوه می باشد که برای گرامیداشت یکی از محبوب ترین حامیان آتن، ژولیوس فیلوپاپوس، بعد از مرگش توسط شهرواندان ساخته شد. وقتی فیوپاپوس مرد، شهروندان تصمیم به ساخت یک آرامگاه مرمرین دو طبقه در نزدیکی آکروپلیس گرفتند. او نویسنده کتب درسی، حامی هنر، یک قاضی و عضو مجلس سنای روم بود.

تپه فیلوپاپوس

یکی از سه تپه واقع درغرب آکروپولیس و شمال شرقی پارتنون که در دوران باستان آن را به عنوان تپه موز (الهه شعر و موسیقی) ها می شناختند فیلوپاپوس است که بعدا به دلیل ساخت بنای یادبود سناتور رومی، فیلوپاپوس به تپه فیلوپاپوس نامیده شد.

تپه فیلوپاپوس نمای فوق العاده باشکوهی از آکروپلیس آتن ارائه می کند و همچنین با نگاهی به جنوب نیز دریای بیکران در مقابل چشمان شماست. این مکان بهترین جا برای گردش و عکاسی می باشد. همچنین هر سال بزرگترین فستیوال بادبادک ها در اینجا برگزار می شود. خود تپه هم یک پارک دوست داشتنی است که در آنجا می توانید قدم بزنید و استراحت کنید.

در قرون وسطی تپه فیلو پاپوس به عنوان میوزین یا تپه میوزها که در اساطیر یونانی دختران زئوس، شاه خدایان به شمار می‌روند، شناخته می‌شد.

یونان معتقد بود که این تپه محل زندگی 9 میوز مشهور تمدن یونان باستان به نامهای کالیوپه، کلیو، اراتو، ائوترپه، ملپومن، پلی‌هیمنیا، ترپسیکور، تالیا و اورانیا بوده و میوزیوس شاگرد اورفئوس، شاعر و آوازه‌خوان افسانه‌ای اساطیر این تمدن باستانی نیز در تپه فیلو پاپوس به خاک سپرده شده است.

این تپه حدود 147 متر ارتفاع داشته است. دو تپه دیگر به اسامی تپه نیمف ها یا همان الهه‌های کوچک طبیعت در اساطیر یونانی که مقبره ای نیز برای آن ها ایجاد شده و نیکس که در قرن ششم پیش از میلاد مسیح محل تجمع مردم آتن بوده است، شناخته می‌شوند. البته در حال حاضر 3 تپه بخشی از یک پارک بزرگ هستند که دارای مسیرهایی از سنگ مرمر بوده و در سال 1950 در قالب یک مجموعه تاریخی بعنوان میراث فرهنگی جهانی به هم متصل شدند.

فیلوپاپوس یکی از دیدنی های کشور یونان
امیتار دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *