جزیره پاروس یکی از خوش منظره‌ترین جزیره‌های یونان

جزیره پاروس یکی از خوش منظره‌ترین جزیره‌های یونان

جزیره پاروس در یونان یکی از جزایر پربازدید و یکی از مقاصد گردشگری یونان است.

پاروس در یونان

پاروس ” Paros ” در قلب کیکلادز است، که پاریکیا پایتخت آن می باشد. روستاهای پاروس شامل “نائوسا، یک شهر بندری”، “لفکس با مناظر سرسبز”، “روستای قرون وسطی مارپیسا در نزدیکی ساحلی لویاراس و ساحل پیسو لیوادی” می شود. پاروس آتشفشانی در فاصله کمتر از 150 متری خشکی یونان و در شمال شرقی ساحل شبه جزیره آرگولید قرار دارد و از آن تا پیره با هیدروفویل 1 ساعت راه است.

شهر پاروس (Paros)

جزیره پاروس

شهر پاروس تنها بخش مسکونی جزیره بوده و تودرتویی از خیابان های باریک و پیچ و واپیچ است که به تپه کوچکی با برج ساعت منتهی می شوند. در مقابل آب قطبی از فعالیت ها و سرگرمی ها همراه با تاورناها و کافه ها قرار دارند. سایر مناطق پاروس با جنگل های سبز کاج پوشیده شده و خط ساحلی مملو از سنگ های کوچک برای شنا و غواصی فوق العاده اند.

سایر مکان ها از جمله صومعه زودو هوموپیگیس در شرق شهر و پایه های منتسب به معبد پوزیدون در مرتفع ترین نقطه جزیره قرار دارند. در این جا سخنور مشهور یونانی دموستن خودکشی را به تسلیم به نیروهای مقدونیه ترجیح داد.

بازدید از جزیره پاروس

جزیره پاروس یکی از خوش منظره‌ترین جزیره‌های یونان

پاروس یکی از خوش منظره‌ترین جزیره‌های یونان است. شهرهای قدیمی زیبا با خیابان‌های سنگ فرش، ساختمان‌های سفید و شاخه‌های پر طراوت گل کاغذی این جزیره را زینت داده‌اند. در صورتی که به دنبال مکان‌های جذاب شبانه می‌گردید، این مکان گزینه مناسبی است، چراکه طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها، کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه را در خود دارد. سواحل بسیاری نیز در این جزیره وجود دارند؛ از مکان‌های ساکت و دورافتاده تا سواحل شلوغ‌تر که در آن ها مسابقات باد سواری متعددی انجام می‌شوند. قایق های کوچک مسافری از تنگه باریک آن عبور می کنند و بهشت علاقه مندان به دریانوردی در ماه های تابستان است.

سفر به پاروس

پاروس، شاید جایی نباشد که دوستانتان دائم به شما بگویند به آنجا سفر کنید. همچنین این جزیره یونانی همانند میکونوس و ‏سنتورینی، نام و شهرت خاصی ندارد اما همچنین یکی از جزایر زیبا و دیدنی در یونان است که در مرکز و قلب دریای اژه قرار دارد. ‏

پاروس یکی از جزایر گروه سیکلادس است که در کنار آن جزیره ناگوس قرار دارد که یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در ‏بین جزایر یونانی است. در این گروه جزیره ها، پاروس دومین جزیره بزرگ است که 196 کیلومتر مربع است و خط ساحلی آن ‏نیز 120 کیلومتر طول دارد.

این جزیره از آنجایی که دقیقا در وسط جزایر دیگر واقع شده است به راحتی قایق هایی که از جزیره ‏ای به جزیره دیگر می روند سر راه به این جزیره برخورد می کنند. ‏بنابراین پاروس را می توان پس از سنتورینی و میکونوس، سومین جزیره پر جمعیت و مشهور یونان دانست که سواحل متعدد و ‏روستاهای دوست داشتنی زیادی دارد.

اگر به دنبال جزیره‌ای برای شب ‌زنده‌داری هستید نیز پاروس با رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوب‌های شبانه‌های خود می‌تواند مکان مناسبی برای این امر باشد.

جزیره پاروس

جزیره پاروس

جزیره پاروس (Paros) با داشتن شهرهای زیبا با سنگفرش‌هایی دلفریب، خانه‌های سفید رنگ و زیبا و تاکستان‌هایی رنگارنگ،‌ در لیست بهترین جزیره های یونان برای سفر قرار گرفته است. از طرفی با توجه به این که پاروس راه ‌های کشتیرانی متعددی نیز دارد، سفر از آن به سایر جزایر سایکلد نیز بسیار راحت می‌باشد و این امر نیز باعث محبوبیت بیشتر در بین جزایر معروف یونان شده است.

جزیره پاروس یکی از خوش منظره‌ترین جزیره‌های یونان
5 (100%) 1 vote
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *