معرفی شهر بندری نافپلیو Nafplio در یونان

معرفی شهر بندری نافپلیو Nafplio در یونان

نافپلیو در یونان شهری برای تمام فصل ها “Nafplio: Town for all Seasons” یکی از زیباترین شهرهای توریستی یونان و پاتوق آتنی های ثروتمند برای آخر هفته هاست. در شبه جزیره ای کوچک در سواحل شرق پلوپونز Peloponnese ساخته شده و در سال 1828 قبل از آتن، به عنوان اولین پایتخت یونان مدرن شناخته شد. و تا سال 1834 که این لقب به شهر آتن رسید، پایتخت یونان باقی ماند.

نافپلیو در یونان

نافپلیو Nafplio که اغلب از آن به عنوان زیباترین شهر کشور یونان نام برده می شود، از مهم ترین جاذبه های گردشگری یونان است. و یکی از مناطق دیدنی یونان است که در 12 کیلومتری جنوب شرقی آرگوس در خلیج آرگولیک قرار دارد.

مطالب مرتبط: وقت سفارت یونان

نافپلیو در یونان به معنای “شهر جدید” یکی از زیباترین شهرهای منطقه آرگولیس (در پلوپونز شرقی) و همچنین یکی از رمانتیک ترین شهرهای یونانی، اولین پایتخت دولت تازه تاسیس یونان بوده است. نافپلیو دارای سواحل شنی زیبا بوده و مرکز شهر رمانتیک آن مناسب برای ماه عسل زوج‌ها است.

شهر نافپلیو در یونان چگونه است؟

معرفی شهر بندری نافپلیو Nafplio در یونان

این شهر قدیمی خالی از خودرو، پر از قصرهای های نئو کلاسیک، خانه های جذاب ونتی ها، خیابان های باریک دیدنی، کلیساهای عظیم و موزه های جذاب است و قلعه قرن هجدهمی پالامیدی Palamidi بر فراز آن قرار دارد. همچنین این شهر پر از کافه، بوتیک های شیک، هتل ها و مهانخانه های درجه یک و ارزان است. این شهر دارای ساختمان هایی است که قدمت 200سال بیشتر دارند. این شهرستان زیبا و قدیمی که در شبه جزیره پلوپونز واقع شده است و از اتن تا این شهرستان باماشین 2ساعت می باشد. این شهر در 2 بخش قدیمی و جدید است که تمام شبه جزیره ساخته شده است.

شهر بندری نافپلیو در یونان مکانی بسیار عالی برای گشت و گذار بوده و شاید مناسب صرف نهار در یک سفر روزانه باشد. اگر عاشق ساختمان‎های ونتیان قرن 18 یونان باستان هستید، به موزه فولکلر پلوپونز رفته و شکوه قلعه پالامیدی که قدمت آن به قرن 17 می‌رسد را نظاره‌گر باشید. تور کشتی کروز بدون ویزا توری سرشار از هیجان و لحظه‌های شاد برای شما خواهد بود.

بسیاری از تاورناها میزهای خود را در کوچه های باریک با معماری قدیمی محافظت شده می چینند و شما را با غذاهای دریایی تازه که توسط قایق های کوچک ماهیگیری در همین بندر صید می شوند می فریبند. تفرجگاه کنار آب مملو از کافه های شیک است جایی که شما در آن بومیان و آتنی هایی را می بینید که در هوای خنک غروب آن قدم می زنند. به سمت جزیره بورتزی نگاه کنید .قلعه ونیزی های آن اقامتگاه جلاد جزیره و بعدها هتلی لوکس بوده است.

حتما مطالعه کنید  کشور يونان

نمونه هایی از معماری منحصر به فرد نافپلیو Nafplio:

تصمیم انتقال پایتخت از نافپلیو (Nafplio) به آتن باعث شد معماران و برنامه ریزان شهری برای ساخت شهر جدید در کنار خرابه‌های باستانی استخدام شوند تا خانه‌ها و ساختمان‌های بزرگ، میدان‌های شهری بزرگ، فضاهای سبز و خیابان‌های پهن را براساس معماری نئوکلاسیک طراحی کنند و بسازند. چند نمونه از معماری منحصر به فرد آن در زیر آمده است.

  1. قلعه های قرون وسطی
  2. دیوار باستانی
  3. چشمه عثمانی

جاذبه ها و دیدنی های اطراف نافپلیو Nafplio:

  1. Tiryns (تیرینس)
  2. Epidaurus Theater (تئاتر اپیداروس)
  3. Ancient Corinth (قرنتس باستان)

بندر نافپلیو یونان

نافپلیو در یونانیک بندر مهم در عصر برنز بوده و به دلیل وجود سه قلعه، وضعیت استراتژیکی دارد:

  1. قلعه اصلی و بزرگ پالامیدی
  2. قلعه کوچکتر آکرونافپلیا
  3. قلعه کوچک بورتزی در جزیره غرب شهر قدیمی.

تاریخ شهر نافپلیو در یونان

بر اساس افسانه های اساطیری، این شهر توسط نافپلیوس، پسر خدای دریا و دختر دانائوس تاسیس شد. تاریخ شهر به دوران ماقبل تاریخ باز می گردد زمانی که سربازان در جنگ تراوا شرکت داشتند. مرزهای این شهر در دوران رومی ها کاهش یافت و دوباره در دوران بیزانس رونق گرفت. فاتحان فرنگی، ونتیان، و ترک ها پست خود در این شهر را ترک کردند و فرهنگ و معماری و سنت ها در طول این قرن ها به شدت تغییر یافت. دیوارهای باستانی، قلعه های قرون وسطی، بناهای تاریخی و مجسمه ها، آبشارهای عثمانی و ساختمان های نئوکلاسیک بازدیدکنندگان تور یونان را معماری منحصر به فرد و زیبایی خیره کننده هیپنوتیزم می کند.

مطالب مرتبط: اخذ وقت سفارت یونان

این شهر برای قرن ها یک نقطه استراتژیک به حساب آمده و دارای 3قلعه متعلق به دوره های بیزانس و ونیزی بر روی صخره های مستحکم پالامیدی است و چهارمین قلعه برروی صخره های اکرونافپلیا قرار گرفته است. این شهر از بسیاری از آثار دوران ونیزی ها و عثمانی ها محافظت نموده و از سال 1829 تا 1834 عنوان پایتختی دولت استقلال یافته یونان را از آن خود نمود. همچنین در اینجا اولین رئیس جمهور یونان مستقل به نام ایوانیس کاپودیسترایس در سال 1831 میلادی به قتل رسید.

معرفی شهر بندری نافپلیو Nafplio در یونان
5 (100%) 1 vote
3 پاسخ
  1. محمد
    محمد گفته:

    سلام
    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی
    جامعه وبمستران ایران را
    لانچ کردیم.
    با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به
    ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم
    داشته باشیم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *