بازدید از کرامیکوس در آتن یکی از جاذبه های گردشگری یونان

کرامیکوس در آتن در شمال غرب آکروپلیس و آگورا واقع شده است.

دلپذیرترین مسیر برای دسترسی به سایت باستان شناسی کرامیکوس خیابان شلوغ ارمو از سمت جنوب نیست بلکه مسیری است که از منطقه سیری می گذرد. می توانید نهار را در یکی از کافه ها و تاورناهای میدان مرکزی ایرون صرف نمایید. این سایت ترکیبی از دیوار شهر متعلق به 478 قبل از میلاد، دروازه ورودی به آتن از سوی الوسیس به سمت غرب و پیره به سمت جنوب می باشد.

حرکت صفوف مردم در جاده پاناتنائیک از این نقطه آغاز و به آکروپلیس ختم می شود و در حرکت دسته جمعی الوسیان از این مکان شهر را از مسیر و دروازه مقدس ترک می گفتند.

کرامیکوس و گورستان قدیمی آتن

بازدید از کرامیکوس در آتن یکی از جاذبه های گردشگری یونان

خارج از دیوار کرامیکوس قبرستان اصلی شهر قرار داشت (تدفین مردگان در داخل دیواره های شهر ممنوع بود). خاکسپاری ها در این قبرستان به قرن 12 قبل از میلاد باز می گردد. چهره های اصلی تاریخ یونان در این قبرستان مدفونند و یادبود قبور آن ها برخی از نفیس ترین آیتم های کشف شده در حفاری های اطراف دیوارهای شهر به حساب می آیند.

برای تعیین وقت سفارت یونان از طریق پارت ویزا اقدام کنید.

کرامیکوس در آتن (Kerameikos)

در گورستان باستانی کرامیکوس در اوایل قرن بیستم در حین حفاری ها تعداد زیادی مجسمه مراسم تدفین کشف شد که علاوه بر این، ویرانه های دو دروازه بزرگ شهر نیز در این سایت پیدا شده است. کرامیکوس که در شمال غرب آکروپلیس واقع شده، منطقه سفالگران شهر بوده و واژه انگلیسی سرامیک از آن گرفته شده است.

این منطقه همچنین محل قبرستانی مهم است که مجسمه های باستانی بسیاری را در خود جای داده. دروازه دیپلون، جایی که حرکت فستیوال پاناتنی از آن آغاز می شده، و همچنین موزه ای که آثار به دست آمده از این منطقه را به نمایش می گذارد نیز در کرامیکوس واقع شده اند.

نامگذاری کرامیکوس

کرامیکوس نام خود را از کوزه گری گرفته است که در این جا و در مکانی با ذخیره های خوبی از خاک رس در امتداد کناره های رود اریدانوس بر روی دیوار شهر (کرامیکوس داخلی) کار می کرد. کرامیکوس در شمال غرب آکروپلیس قرار دارد.

نام این منطقه  از “کارامیس” آمده است که به معنای سفال می باشد و به دلیل کارگاه‌های سفالی متعدد بود که قبل از تبدیل شدن به گورستان در این منطقه وجود داشتند و همه‌ی این‌ها به لطف خاک‌های رسی بود که در اطراف این منطقه یافت می‌شد​​​ و صنعت‌گران به این کار مشغول شدند و در این منطقه زندگی می کردند.

طراحي بنای کرامیکوس

بازدید از کرامیکوس در آتن یکی از جاذبه های گردشگری یونان

 دیوارهای آتن که در قرن پنجم پیش از میلاد توسط تمیستوکلز (Themistocles) ساخته شده‌ بودند، منطقه را به دو بخش، بخش کرامیکوس داخلی و بیرونی تقسیم کردند. قسمت داخلی منطقه مسکونی بود در حالی که قسمت بیرونی در واقع گورستان بود که در بیرون دیوارهای شهر قرار داشت.​​​

این دیوار دارای دو دروازه بزرگ بود، دروازه دیپیلون و دروازه مقدس بود، در اطراف و خارج از اين بخش‌ها دو جاده مهم آتن، قرار دارد.​​ در کنار اين دو جاده، و در خارج از دیوارهای شهر یعنی در بیرون کرامیکوس گورستان رسمی شهر «Demosion Sema» قرار داشت.

کاوش های باستانی درکرامیکوس

حفاری های که توسط باستان شناسان در سال 1997 انجام شده منجر به کشف قبرستاني شد که به طور مداوم از قرن 9 پیش از میلاد تا اوایل دوره رومی برای دفن مردگان استفاده می شد.

​حفاری و کاوش های اصولی درکرامیکوس در سال1870 توسط جامعه باستان شناسی یونان تحت هدایت سنت کومانوودیس آغاز گردید و در طول دهه‌های بعد با همکاری باستان شناسان آلمانی A. Brueckner و F. Noack ادامه یافت. از سال 1913 تاکنون کرامیکوس توسط موسسه باستان شناسی آلمان کاوش شده است.

باستان شناسان ستون‌های معابد، مجسمه‌های مرمر، بقایای ساختمان‌های عمومی، هدایای خاکسپاری و هزاران قبر را در این منطقه پیدا کرده‌اند.​​ یافته های کاوش های کرامیکوس در موزه کرامیکوس و موزه ملی باستان شناسی نمایش داده می شود.

مهم‌ترین بنای تاریخی کرامیکوس

پمپیون یک ساختمان بزرگ با حیاط بزرگ که برای برگزاری جشن ها استفاده می‌شده است. در پمپیون اقلام مورد استفاده در مراسم Panathenaic (مراسمي که براي روشن کردن مشعل المپيک) نگه‌داری می شد.

این بنا به دوران رومی ها باز می گردد و پومیون نام دارد جایی که حرکت صفوف مردمی پارافرنالیا در آن شکل می گرفت و آماده سازی ها برای حرکت در آن انجام می شد.

موزه کرامیکوس

 

موزه باستان شناسی کرامیکوس در کشور یونان واقع و در سال ۱۹۳۷ تاسیس شده است. در این موزه زیبا اشیای تاریخی با اشکال هندسی متفاوتی قرار گرفته است.

جالب است بدانید دراین موزه مجسمه کوروش نیز قرار دارد. که در زبان یونانی کوروس می گویند.​​ این موزه در انتهای خیابان Ermou در نزدیکی تقاطع خیابان Peiraios قرار دارد. ساختمان این موزه کوچک و نئوکلاسیک است که بیش‌ترین مجموعه آثار مربوط به یونان باستان‌، از مجسمه‌های مرمری بزرگ تا مقبره‌ها، جواهرات، اسباب‌بازی و غیره را به خود اختصاص داده‌ است.

موزه شامل حیاط‌‌‌های داخلی و خارجی است که مجسمه‌های بزرگ‌تر در آنجا نگهداری می‌شوند.​ بخش عمده این منطقه در حدود 7 تا 10 متر زیر سطح خیابان مدرن قرار دارد که در گذشته به دلیل انباشته شدن رسوبات از سیل Eridanos به زیر آب رفته‌ است. یکی از شگفت انگیز ترین اشیای تاریخی موزه کرامیکوس یونان، قدیمی ترین اسباب بازی دنیا است.

دسترسی به کرامیکوس

بازدید از کرامیکوس در آتن یکی از جاذبه های گردشگری یونان

برای دسترسی به آن اگر خود را به منطقه موناستيراکی برسانید در آن جا سوار ایستگاه قطار شوید و به سمت شمال آگارا بروید و پایین تر از ایستگاه مترو اینیشتاین در امتداد خیابان اروم در سمت راست این خیابان کرامیکوس قرار گرفته است. ​​

امروزه تنها خرابه های آن باقی مانده است. شما می توانید خرابه های یکی از دروازه های قدیمی، دروازه دیپیلون را مشاهده کنید. همچنین ویرانه های یک پل قدیمی و بسیاری از دیوارها و پایه های قدیمی هنوز وجود دارد. که مهم ترین آن ها بقایای دیوار Themistocleian (که مرز شهر را مشخص می کند) است. تامین آب یکی از ویژگی های مهم هر شهر بود و شما می توانید بقایای چشمه ای که این وظیفه را به عهده داشت مشاهده کنید.

بازدید از کرامیکوس در آتن یکی از جاذبه های گردشگری یونان
5 (100%) 1 vote
1 پاسخ
  1. لیست قیمت محصولات حرف آخر
    لیست قیمت محصولات حرف آخر گفته:

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی
    سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *