اشنایی با زیبایی های کشور مکزیک

اشنایی با زیبایی های کشور مکزیک

کشور مکزیک از کشور های زیبایی است که پذیرای مسافران زیادی از سراسر جهان است و افراد بسیاری برای بازدید از این جاذبه های دیدنی به کشور مکزیک سفر می کنند.کشور مکزیک کشوری رنگارنگ و جذاب است و به کشور رنگ ها شهرت یافته است. این کشور از کشور های شاد جهان محسوب می شود و مردمانی خونگرم و خوش برخورد دارد . تاریخ باستانی کشور مکزیک، مایاها، برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد و اینها نمونه ای از جاذبه های گردشگری کشور مکزیک محسوب می شوند. خانه‌های سنتی و اسپانیایی در شهرهای مکزیک بسیار محبوب هستندو مورد استقبال گردشگران واقع شده اند.در ادامه با ماه همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری کشور مکزیک بیشتر اشنا شوید.

 اشنایی با زیبایی های کشور مکزیک

جاذبه های گردشگری کشور مکزیک

همانطور که می‌دانید این روزها مکزیک طرفداران بسیاری میان ایرانیان پبدا کرده است اما باید قبل از آنکه به این سرزمین افسانه‌ای سفرکنید باید با جاذبه‌های آن آشنا شوید در غیر اینصورت ممکن است اماکن مهم را ندیده از دست بدید.

 شهر زیبای چیچن ایتزا

همان‌طور که گفتیم، مکزیک به داشتن تاریخ و فرهنگ مایاها بسیار معروف است. چیچن ایتزا یکی از شهرهای معروف مایان‌ها است که در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. معماری آن شبیه به معماری مایاها نیست، اما این شهر به قدری غنی و پر رمز و راز است که تمدن تاریخی مکزیک را به خوبی نشان می‌دهد. این شهر به نسبت سایر شهرهای باستانی مکزیک، مدرن‌تر است و ساختمان‌ها و مقبره‌هایش بر اساس محاسبات نجومی و بسیار دقیق ساخته شده‌اند.

سواحل زیبای کشور مکزیک

مکزیک کشوری است که سواحلی طولانی دارد؛ از سواحل خلیج مکزیک گرفته تا سواحل دریای کاراییب و اقیانوس آرام. سواحل مکزیک همه آب زلال و شفاف و تمیزی دارند که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. در سفر به مکزیک حتما به سواحل آن بروید و از دنیای زیر آب لذت ببرید.

شهر جذاب مکزیکو سیتی

پایتخت کشور مکزیک، مکزیکوسیتی است که میزبان اقوام مختلف از سراسر دنیا است. این شهر علاوه‌بر اینکه از شهرهای مهم مکزیک محسوب می‌شود، از مراکز تجاری و مالی مهم آمریکای لاتین نیز به حساب می‌آید. معبد آزتک، قصر ملی، کلیسای جامع متروپولیتن و Plaza de la Constitucion از دیگر آثار دیدنی مکزیکوسیتی به حساب می‌آید.

شهر بزرگ پوئبلا

ششمین شهر بزرگ مکزیک پوئبلا است که در سال ۱۵۳۱ بنا نهاده شده است. این شهر دو میلیون جمعیت دارد و موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی آن سبب شده به شهر مهمی تبدیل شود. این شهر با ظاهر زیبایی که دارد یکی از مقاصد گردشگری مسافران است. رستوران‌های آن غذاهای خوشمزه و لذیذی سرو می‌کنند که شدیدا پیشنهاد می‌کنیم حتما از غذاهای سنتی مکزیک از جمله پوبلانو در این رستوران‌ها میل کنید.

در نزدیکی این شهر آتش‌فشان پوپوکاتپتل واقع شده است که یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. معبدهای این شهر با مجسمه‌های عقیق و سقف گنبندی تزئین شده‌اند. ساختمان‌ها و مکان‌های تاریخی این شهر به نوبه‌ خود بی‌نظیر هستند و شاید نمونه آن‌ها در هیج جای دیگری پیدا نشود.

شهر زیبای مریدا

این شهر به شهر سفید معروف است و پایتخت ایالت یوکانان مکزیک هم است. این شهر در نزدیکی شهر باستانی مایان در سال ۱۵۴۲ ساخته شده است. میدان اصلی شهر El Zocalo نام دارد که بسیاری از ساختمان‌های تاریخی شهر، مثل کلیسای جامع قرت شانزدهم و کاخ فرمانداری و تالار قدیمی در آن واقع شده‌اند. قصرهای زیبا، خیابان‌های درخت‌کاری شده و مناظر زیبا همه این شهر را به شهری دیدنی و مکانی مناسب برای قدم زدن عصرگاهی تبدیل کرده‌اند.

 شهر زیبای تخکو

اگر به جواهرات، مخصوصا جواهرات نقره علاقه دارید، توصیه می‌کنیم حتما از این شهر دیدن کنید؛ در واقع شهر تخکو به محصولات نقره خود بسیار معروف است و مهم‌ترین منطقه معدنی شناخته شده در کشور است. خیابان‌های این شهر نیز پر از رنگ و انرژی است؛ بالکن‌های بزرگ و گل‌کاری شده، خانه‌هایی با معماری زیبا و کارگاه‌های نقره زیبا که دیدن آن را بین گردشگران محبوب کرده است. در هنگام بازدید از این شهر کلیساهای آن را مثل سنتا پریسکا فراموش نکنید.

 

اشنایی با زیبایی های کشور مکزیک
امیتار دهید
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *