راهنمای خرید از شهر وان ترکیه

راهنمای خرید از شهر وان ترکیه

شهر وان کشور ترکیه یکی از شهر های زیبایی است که امروزه تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری در سراسر جهان شده است و بسیاری از افراد برای بازدید از این شهر به کشور ترکیه سفر میکنند .به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به مرز های کشور ایران بسیاری ازگردشگران ترجیح می دهند به صورت زمینی به این کشور سفر کنند تابه صورت چشمگیری در هزینه های خود صرفه جویی کنند.از انجا که خرید کردن در مسافرت های داخلی و خارجی به یک عضو جدانشدنی تبدیل شده در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را در مورد خرید در شهر وان ترکیه راهنمایی کنیم.

راهنمای خرید از شهر وان ترکیه

راهنمای خرید از شهر وان درکشور ترکیه

مهمترین نکته‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت میزان خریدی است که انجام می‌دهید. حواستان باشد که خرید بیش از میزان تعیین شده و خارج از عرف باعث می‌شود تا گمرک مهر استفاده از معافیت سالیانه به پاسپورت شما بزند. پس چنانچه قصد خرید عمده دارید، بهتر است با دوستان و آشنایانی سفر کنید که مطمئنید در سال جاری قصد سفر دوباره برای خرید اجناس عمده نخواهند داشت تا بتوانید از پاسپورت آن‌ها نیز استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که تمامی پول خود را به لیر تبدیل نکنید و اگر در حین سفر به لیر احتیاج داشتید می‌توانید در صرافی‌هایی که متعدد در کنار مراکز خرید دیده می‌شود اقدام به تبدیل آن‌ها نمایید.

از من به شما نصیحت، حتی‌المقدور سعی کنید تا از اولین مغازه خرید ننمایید و حسابی بگردید. قصد از این کار دو چیز است، اول اینکه مطمئن باشید در مغازه‌های بعدی قیمتی به مراتب پایین‌تر را مشاهده خواهید کرد و دوم اینکه، خرید کردن و گشت و گذار خود گونه‌ای تفریح و سرگرمی است پس به این زودی‌ها خسته نشوید.

هنگام خرید بسیار دقت نمایید و زمانی که واقعا جنسی را پسندیدید آن را خریداری نمایید چراکه فروشگاه‌های ترکیه به هیچ عنوان جنس خریداری شده را پس نمی‌گیرند و تنها برخی از آن‌ها حاضر می‌شوند تا طبق شرایطی آن‌ها را تعویض نمایند. پس به به هنگام خرید خیلی خیلی حواستون باشه.

همانطور که مستحضر هستید چانه زدن و تخفیف گرفتن بخش جدایی ناپذیر یک خرید ایده‌آل محسوب می‌شود  پس اصلا چانه زدن را فراموش نکنید. اگر تصور می‌کنید که فروشگاه‌های ترکیه‌ای تخفیفی قائل نمی‌شوند و قیمت‌ها ثابت و شرکتی هستند کاملا در اشتباه هستید. اگر زیاد از زبان ترکیه‌ای سروکار ندارید می‌خواهیم چیزی به شما آموزش دهیم:

  • کلمه تخفیف در زبان ترکیه‌ای “ایندریم” خوانده می‌شود. روی این کلمه قفلی زده تا تخفیف بگیرید
  • مغازه‌داران وان بسیار با خریداران ایرانی سروکار داشته‌اند و تا حدودی با زبان فارسی آشنا هستند و برای تخفیف می‌توانید کلمه “تحفیف” را به کار ببرید. “تخفیف” نه!

با خیال راحت به وان سفر کنید، چون تمامی برندهای معتبر در این شهر نمایندگی دارند و به راحتی می‌توانید برندهای معروفی مانند LC Waikiki، DeFacto، Mavi، Colins و.. را مشاهده نمایید.

درباره قیمت پوشاک در وان باید گفت که اگر به دنبال اجناس برند هستید، همه جای دنیا گران است اما شک نکنید که تفاوت عمده‌ای با تهران داشته و از قیمت پایین‌تری برخوردار است. چنانچه برند زیاد برایتان اهمیتی ندارد، پس می‌توانید با کمترین هزینه کلی پوشاک تهیه کنید (جنس محصولات هم خیلی خوبه).

اگر با ماشین شخص به وان سفر می‌کنید و قصد دارید تا کلی خرید کنید حتما توجه داشته باشید که:

  • به طبع بعد از خرید در فروشگاه‌های مختلف، اجناس را در نایلون تبلیغاتی همان فروشگاه یا مغازه به شما تحویل می‌دهند و شما نیز آن‌ها را در صندوق ماشین قرار می‌دهید. این نکته در راه بازگشت باعث می‌شود تا ارزیاب گمرک را حساس نمایید. پس بهتر است اجناس خریداری شده از نایلون خارج کرده و همه را در یک ساک یا چمدان قرار دهید تا میزان بار شما در گمرک زیاد به چشم نیآید.

مناسب ترین زمان خرید از شهر وان

یکی از مهمترین دغدغه‌های مسافران این است که چه زمانی می‌توانند اجناس را با تخفیف خریداری نمایند، در ادامه مقاله راهنمای خرید از وان به آن پرداخته‌ایم:

  • عید فطر (از یک هفته مانده به عید، توجه داشته باشید که عید فطر تعطیل رسمی است و هیچ فروشگاهی باز نیست)
  • روز مادر
  • اواسط اردیبهشت (جشنواره بهاری)
  • دهه اول دی ماه (تخفیفات سال نو کریسمس)
راهنمای خرید از شهر وان ترکیه
5 (100%) 1 vote
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *