ورزشگاه های کشور یونان

ورزشگاه آتن

معرفی ورزشگاه های کشور یونان

یونان زادگاه بازی های المپیک باستان است، یونان اولین بار در 776 سال قبل از میلاد در المپیاد ثبت شده است، و افتخار دو بار میزبانی بازی های مدرن المپیک را داشته است، در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک تابستانی 1896 و بازیهای المپیک تابستانی 2004 در طول رژه کشورها یونان همیشه اول رژه بوده است.

ورزشگاه پاناتینایکو

ورزشگاه پاناتینایکو آتن

ورزشگاه پاناتینایکو

یکی از ورزشگاه های کشور یونان، ورزشگاه پاناتینایکو، یک ورزشگاه چند منظوره در شهر آتن، یونان است. این ورزشگاه که از دوران یونان باستان از مکان‌های مهم برای انجام مسابقات ورزشی بوده برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۸۹۶ مورد بازسازی قرار گرفته و ورزشگاه اصلی این مسابقات بوده است. مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در ورزشگاه پاناتینایکو برگزار شده است.

ورزشگاه المپیک آتن

یکی از ورزشگاه های کشور یونان، ورزشگاه المپیک آتن، ورزشگاهی در شهر آتن است. که بخشی از مجموعه ورزشی المپیک آتن محسوب می‌شود. این ورزشگاه در سال ۱۹۷۹ میلادی شروع به ساخته شده و در سال ۱۹۸۲ ساخت آن به پایان رسیده است . ورزشگاه المپیک آتن میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴، سه فینال لیگ قهرمانان اروپا و یک فینال جام در جام اروپا بوده است، همچنین بازی‌های خانگی تیم‌های آ.ا.ک آتن و پاناتینایکوس در این ورزشگاه انجام می‌شود.

ورزشگاه صلح و دوستی

یکی از ورزشگاه های کشور یونان، ورزشگاه صلح و دوستی، سالن چند منظوره در آتن، یونان است. این سالن میزبان مسابقات والیبال المپیک تابستانی ۲۰۰۴ بوده است.

ورزشگاه کارایسکاکیس

ورزشگاه کارایسکاکیس آتن

ورزشگاه کارایسکاکیس

یکی از ورزشگاه های کشور یونان، ورزشگاه کارایسکاکیس، ورزشگاهی در شهر آتن و ورزشگاه خانگی تیم ملی فوتبال یونان و باشگاه فوتبال المپیاکوس است. این ورزشگاه که در سال ۱۸۹۶ میلادی ساخته شده در سال ۲۰۰۴ به صورت کامل بازسازی شده است. ورزشگاه کارایسکاکیس میزبان فینال جام در جام اروپا ۱۹۷۱ بوده است.

مجموعه ورزشی المپیک ساحلی فالیرو

یکی از ورزشگاه های کشور یونان، مجموعه ورزشی المپیک ساحلی فالیرو، یک مجموعه ورزشی در ناحیه ساحلی آتن در یونان می‌باشد. این مجموعه مهماندار هندبال، تکواندو، و والیبال در المپیک ۲۰۰۴ بوده و دارای دو زمین بازی داخلی و یک استادیوم والیبال ساحلی می‌باشد.

ورزش های مهم کشور یونان

مسابقات جهانی دو و میدانی ۱۹۹۷، ششمین دوره مسابقات جهانی دو و میدانی بوده‌است که در شهر آتن، یونان زیر نظر اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی برگزار شده است. این مسابقات از ۱ آگوست تا ۱۰ آگوست ۱۹۹۷ با حضور ۱٬۸۸۲ ورزشکار از ۱۹۸ کشور جهان انجام شده است.

تیم ملی فوتبال یونان برترین رتبه بندی در جهان و در سال 2014 قهرمان اروپا شده است.ورزش در یونان یکی از موفق ترین ها در اروپا می باشد. یکی از تنها نه تیم ملی که موفق به کسب جام ملتهای اروپا یعنی سوپر لیگ، که بالاترین لیگ حرفه ای فوتبال در این کشور می باشد، شامل هجده تیم وموفق ترین آن المپیاکوس، پاناتینایکوس، آ ا ک آتن و PAOK هستند.

باشگاه فوتبال آ.ا.ک آتن، یک باشگاه فوتبال در شهر آتن در یونان می‌باشد که در سوپر لیگ فوتبال یونان بازی می‌کند. این باشگاه در تاریخ ۳ آوریل ۱۹۲۴ تأسیس شده‌است.

باشگاه فوتبال المپیاکوس، یک باشگاه فوتبال در شهر پیره در یونان می‌باشد که در سوپر لیگ فوتبال یونان بازی می‌کند. این باشگاه در تاریخ ۱۰ مارس ۱۹۲۵ تأسیس شده‌است. المپیاکوس رقابت بزرگ و طولانی مدتی با پاناتینایکوس دارد و مسابقهٔ بین این دو تیم، تحت عنوان «شهرآورد دشمنان ابدی» نام‌گذاری شده است.

باشگاه فوتبال پاناتینایکوس، یک باشگاه فوتبال در شهر آتن در یونان می‌باشد که در سوپر لیگ فوتبال یونان بازی می‌کند. این باشگاه در تاریخ ۳ فوریه ۱۹۰۸ تأسیس شده‌است.

باشگاه فوتبال آ.ای لاریسا، یک باشگاه فوتبال در شهر لاریسا در یونان می‌باشد که در سوپر لیگ فوتبال یونان بازی می‌کند.این باشگاه در تاریخ۱۷ می ۱۹۶۴ تأسیس شده‌است.

باشگاه ورزشی پان-سالونیکی کنستانتینوپلیتن‌ها که به طور مخفف به پائوک مشهور است، باشگاه فوتبال یونانی است که در شهر سالونیک قرار دارد و هم اکنون در سوپر لیگ فوتبال یونان بازی میکند. این باشگاه در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۲۶ تأسیس شده است.

باشگاه فوتبال آریس، باشگاه فوتبال یونانی است که در شهر سالونیک قرار دارد و هم اکنون در سوپر لیگ فوتبال یونان بازی میکند. این باشگاه در تاریخ ۲۵ مارس ۱۹۱۴ تأسیس شده است.

تیم ملی بسکتبال یونانی دارای یک سنت چندین ساله از برتری در ورزش، در میان قدرت های بسکتبال برتر جهان محسوب می شود. از سال 2012،رتبه آن در جهان 4 و در اروپا 2 قرار گرفت.

ورزشگاه های کشور یونان
امیتار دهید