افزایش تعداد دانشجویان در کانادا

بر اساس برسی های به عمل امده در دفتر آموزش بین المللی کانادا (CBIE) به این نتایج جدید دست یافته اند که پذیرش دانشجویان در کشور کانادا در سال 2017 افزایش پیدا کرده است و حدود 495 هزار و 525 نفر دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل هستند و این نشان از افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در این کشور خبر می دهد و فراتر از هدفی است که راهبرد آموزش بین المللی کانادا برای رساندن تعداد دانشجویان بین المللی به 450 هزار نفر تا سال 2022 تعیین کرده بود. با اینکه این عدد، تعداد دانشجویان خارجی تمام سطوح تحصیلی را نشان می دهد شایان ذکر است که تعداد دانشجویان بین المللی در موسسات آموزش عالی کانادا ظرف سه سال اخیر رو به افزایش بوده است. در ادامه با ما همراه باشید.

کارن مکبراید رییس و مدیر عامل اجرایی CBIE طی یک خبر رسانه ای اعلام کرده است که : “تحقیقات ما نشان می دهند که دانشجویان بین المللی کانادا را به خاطر کیفیت سیستم آموزشی اش و شهرت این کشور به خاطر امنیت و پذیرا بودن از خارجی ها انتخاب می کنند“. این بیانیه از پشتیبانی نظرسنجی صنعت در سال 2017 برخوردار است. در این نظرسنجی کانادا جذاب ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی نام گرفته است آن هم به دلایلی چون مقرون به صرفه بودن، امنیت و فرصت های شغلی کانادا. بسیاری از دانشجویان که دارای ویزای تحصیلی هستند می توانند طی انجام تحصیلات خود هم در پردیس و هم خارج از پردیس کار پیدا کنند.

نتایج این نظرسنجی در ادامه نشان داد که دانشجویان خارجی دیگر رغبتی به ادامه تحصیل در بریتانیا یا ایالات متحده ی امریکا ندارند و این کشورها را برای تحصیل انتخاب نمی کنند. دلیل این کاهش رغبت مسائل امنیتی و تغییر فضای سیاسی هر دو کشور نام برده شده است. یکی دیگر از نتایجی که CBIE اعلام کرده است این است که سه کشور ویتنام، هند و ایران بیشترین تعداد دانشجوهای بین المللی کانادا را تشکیل می دهند. هرچند که چین هم همچنان در صدر کشورهایی است که کانادا را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. در واقع چینی ها 28 درصد از کل دانشجویانی را تشکیل می دهند که کاناد را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

اقامت دائم در کانادا با تحصیل در این کشور

یکی دیگر از اهداف دولت فدرال در راهبرد آموزش بین المللی افزایش تعداد دانشجویانی است که کانادا را برای اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی انتخاب می کنند. طبق داده هایی که اخیرا توسط نظرسنجی دانشجوی بین المللی (International Student Survey) به دست امده است 51 درصد از دانشجویان بین المللی کانادا برای مهاجرت به کانادا پس از تحصیلات اپلای می کنند.

کانادا می داند که تحصیل دانشجویان بین المللی چه تاثیری بر اقتصاد این کشور دارد. گزارش های اخیر حاکی از آن هستند که دانشجویان بین المللی 12.8 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا کم ککرده اند. این رقم نشان دهنده ی رشد 22 درصدی نسبت به سال 2015 است. دولت کانادا خدمات گوناگونی را در سطح فدرال و استانی برای حمایت از اسکان و اقامت دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی ارائه می کند. یک برنامه ی کلیدی به فارغ التحصیلان بین المللی ویزای کار سه ساله پس از فارغ التحصیلی می دهد تا بتوانند در هر کجای کانادا که خواستند کار کنند و تجربه و مهارت کاری را بدون نیاز به جاب آفر کسب کنند.

کانادا همچنین، دانشجویان بین المللی را کاندیدهای ایده آل برای مهاجرت به کانادا در نظر می گیرد. گزارش های دولت کانادا حاکی از این هستند که عواملی نظیر سن، تحصیلات، مهارت ها و داشتن دوست و اقوام در کانادا شانس دانشجویان بین المللی در اکسپرس انتری را برای مهاجرت اقتصادی به کانادا افزایش می دهد. اکثر استان های کانادا دوره هایی را برای فارغ التحصیلان از موسسات آموزش عالی انادا که قصد اقامت در استان مورد نظر را دارند ارائه می کنند. احمد حسین، وزیر مهاجرت فدرال در یک نشست پارلمانی بیان کرده است که: ” بخشی از برنامه ریزی چندساله ی ما این است که فض ارا برای دانشجویان بین المللی و سایر افراد ماهر و دارای تخصص و حرفه که می خواهند در کانادا زندگی کنند را بازتر کنیم.

ماهیت پویای سیاست گذاری های مهاجرتی کانادا که در اکثر موارد به دنبال حفظ ئ اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا است باعث شده تا کانادا در نظر دانشجویان بین المللی سراسر جهان برترین کشور برای مهاجرت و دارای چشم انداز روشنی باشد.

افزایش تعداد دانشجویان در کانادا
امیتار دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *