معرفی جزیره لسبوس یونان

معرفی جزیره لسبوس یونان

جزیره لسبوس یونان

یونان تعداد جزیره‌های فراوانی دارد که شمار آنها حتی تا ۶۰۰۰ جزیره نیز می‌رسد. تعداد زیادی از این جزیره‌ها خالی از سکنه هستند و یا تنها جنبه تفریحی دارند. بسیاری از این جزیره‌های خالی از سکنه توسط افراد مشهور و ثروتمند خریداری می‌شوند.
یکی از این جزایر، جزیره لسبوس می باشد که در این مطلب به معرفی این جزیره زیبا می پردازیم .
Lesbos (یا جزیرۀ لسبوس) جزیره ای در یونان می باشد که در شمال شرقی دریای اژه قرار گرفته است. مساحت این سرزمین 1632 کیلومتر مربع می باشد که 320 کیلومتر از آن را ساحل تشکیل می دهد و آب و هوای بی نظیر آن روح را زنده می سازد . این جزیره توسط تنگۀ Mytilini از ترکیه جدا شده است.

چشم انداز

معرفی جزیره لسبوس یونان

معرفی جزیره لسبوس یونان

چشم انداز فوق العادۀ این ناحیه، کوه های پوشیده از سنوبر گرفته تا مناطق لم یزع اما پوشیده از سنگ های زیبای آتشفشانی را شامل می شود. همچنین سواحل شنی و نیز سنگ لاخی بی شماری در این منطقه وجود دارند که با پناه گاه های ساحلی اما خالی سکنه که در طول ساحل کنگره دار و تماشایی این ناحیه کشیده شده همراهی می کنند. آب و هوای ملایم، رودخانه های داخلی و بهارهای طبیعی همگی دلیل وفور سرسبزی در این جزیره می باشند.

جمعیت

جمعیت جزیره لسبوس یونان

جمعیت جزیره لسبوس یونان

Lesbos به عنوان ناحیه ای وابسته و درعین حال مستقل در اژۀ شمالی قرار دارد و تنها شهر این بخش به حساب می آید. جمعیت آن در حدود 90.000 نفر است یعنی یک سوم جمعیت پایتخت آن، Mytilene، که در قسمت جنوب شرقی جزیره واقع شده است. باقی ماندۀ این جمعیت در شهرها و دهکده های کوچک پخش شده اند. بزرگترین آنها Kalloni، دهکده های Gera، Plomari، Agiassos، Eresos، و Molyvos می باشند. Mytilene در قرن 11 قبل از میلاد مسیح، توسط خانوادۀ Penthilidae که از تسالی به آنجا آمده بودند و حکومت منطقه را در دست داشتند، بنا شده است. بعدها در طی قیام مشهور Pittacus of Mytilene حکومت این خاندان خاتمه یافت.

تاریخچه لسبوس

تاریخچه جزیره لسبوس

تاریخچه جزیره لسبوس

لِسبوس یا لِسوُس که گاهی به نام موتیلنه (مرکز جزیره) نیز گفته می‌شود، در سده یازده قبل از میلاد مسیح و توسط خانواده پنتیلدائه، که خود اهل تسالی بودند، تاسیس شد. اما بر اساس ایلیاد هومر، لسبوس بخشی از پادشاهی پریاموس (واقع در ترکیه امروزی) بود.
این جزیره به جز مرکز توریستی آن به نام Molyvos یکی از مناطق آرام محسوب می‌شود که هنوز توسط گردشگران شلوغ نشده است ؛ به همین علت اینجا یک مکان فوق العاده آرام و آرامش‌بخش است. حتی Molyvos نیز فقط در فصل گردشگری بسیار شلوغ است و سواحل آن در زمان‌های دیگر بسیار خلوت است.

جاذبه های طبیعی لسبوس

جاذبه های طبیعی جزیره لسبوس

جاذبه های طبیعی جزیره لسبوس

جزیره لسبوسLesbos island ، به دلیل معماری‌اش، خلیج‌های زیبا و سواحل بکر و تمیزش معروف شده است. طبیعت متنوع این ناحیه به همراه پرندگان خاصش از دیگر جاذبه‌های طبیعی این جزیره می‌باشد.جنگل سنگی درSigri در نوع خودش در دنیا منحصربفرد است و همانند روستاهای ساحلی پترا و Molyvos ارزش یکبار دیدن را دارد.
در لسبوس Lesvos چندین موزه جذاب وجود دارد که شما نباید بازدید از آنها را از دست بدهید مانند موزه باستان‌شناسی با یافته‌هایی از دوران ماقبل تاریخ. دوست‌داران هنر نیز می‌توانند سری به موزه هنر مدرن بزنند و در آن به تماشای آثاری از پیکاسو Picasso ، ماتیس Matisse و میرو Miro بپردازند.
در بسیاری از قسمتهای جزیره لسبوس Lesbos island می‌توان آثار به جامانده از یونان باستان، رم و دوره بیزانس را مشاهده کرد. بطور خلاصه می‌توان گفت که اینجا برای دوست‌داران طبیعت، هنر، فرهنگ و همچنین کسانی که به سواحل زیبا علاقه دارند جاذبه‌های زیادی دارد.
وسعت جزیره لسبوس Lesvos island به اندازه ای است که برای دیدن مناظر مختلف، موزه ها، روستاها و سواحل آن به چند هفته زمان نیاز است. بازدید از همه مکان‌های آن در یک دفعه تقریبا غیرممکن است و به همین دلیل بسیاری از افراد برای بار دوم به اینجا بازمیگردند تا جاذبه‌های دیگرش را هم ببینند. روستاهای موجود در این جزیره بسیار متفاوت هستند و هرکدام معماری و زیبایی خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید خرید کنید به شهر اصلی آن یعنی Mytilene بروید و برای دیدن سواحل به جنوب و شمال جزیره بروید. در لسبوس پرنده‌های خاص و غیرمعمول زیادی وجود دارند همچنین لاک‌پشت‌های بسیاری نیز در رودخانه ها و دریاچه‌های این ناحیه زندگی می‌کنند.

 

معرفی جزیره لسبوس یونان
امیتار دهید
7 پاسخ
  1. امنیت وب سایت
    امنیت وب سایت گفته:

    سلام و احترام خدمت مدیر وبسایت
    بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید خواستم از زحماتتون تشکر کنم، باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *