,

معرفی جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی

این جزیره که به نام ترا نیز شناخته می شود در 200 کیلومتری یونان در دریای اژه قرار دارد. جمعیت سانتورینی کمتر از 15000 نفر می باشد. معروفیت جزیره سانتورینی بخاطر رنگ خانه های آن می باشد. در طول قرن ها ، یونانیان روستاهایی را بر لبه های تیز آتشفشان های بلند سانتورینی در 3500 سال پیش پدید آمده و زمانیکه آتشفشان بزرگی فوران کرده بیشتر قسمت های جزیره امروزی را به بیرون ریخته است.
در سفر به سانتورینی، هر طرف که نگاه کنید یک جاذبه‌ی گردشگری سانتورینی یکی از رمانتیک‌ترین و دنج‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. در مناظر دیدنی و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز این جزیره‌ی زیبا، هیچ کمبودی از نظر تفریح و سرگرمی وجود ندارد

نمای جزیره سانتورینی یونان

نمای جزیره سانتورینی یونان

بهترین زمان سفر به سانتورینی

فصل توریستی سانتورینی از اوایل آوریل آغاز می شود. حد فاصله ماه های دسامبر و مارس به دلیل آنکه هوا سردتر می شود، میزان اهمیت توریستی جزیره کاهش پیدا می کند. هر چند که هوا در طول این مدت خیلی سرد نمی شود اما به دلیل جاذبه های توریستی سانتورینی در فصل گرما، مسافرت در طول این مدت را توصیه نمی کنیم. در تابستان، جزیره بسیار شلوغ می شود و جهانگردان از قدم زدن و شنا در زیر تابش آفتاب لذت بسیاری می برند، البته ممکن است قدری با افزایش قیمت مواجه شوید که کاملا ارزشش را دارد.

جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی یونان

جاذبه های گردشگری سانتورینی

چشم انداز های بی نظیر از پرتگاه های بلند، کلیسای سیمانی سفید با گنبد های آبی و گنجینه های باستان شناسی از تمدنی گمشده، تنها شماری از جاذبه هایی است که جزیره سانتورینی به گردشگرانی از سراسر دنیا هدیه می دهد. نام رسمی آن تایراست، سانتورینی بزرگترین و بی شک دوست داشتنی ترین گروه سیکلدیز از مجمع جزایر واقع در جنوبی ترین بخش یونان در دریای آبی اژه می باشد.
سانتورینی یکی از بزرگترین فوران های آتشفشانی را در تاریخ خود دارد. این انفجار مجمع الجزایری از یک جزیره به وجود آورد و امروزه نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است: یک مخروط آتشفشانی بزرگ که با آب دریا پر شد. علاوه بر این چشم انداز های زیبا ، از دهانه ی آتشفشانی نیمه فرو رفته در آب ، خرابه های مینوسی که در اثر فوران های قدیمی زیر خاک دفن شده اند، دیدن کنید. سانتورینی به خاطر سواحل زیبا و شب های پر نشاطی که دارد مقصد بسیاری از گردشگرانی شده است که می خواهند برای مدتی به دور از خانه و شلوغی به استراحت بپردازند.

جاذبه گردشگری سانتورینی

جاذبه گردشگری سانتورینی

پیشنهادات ویژه سفر به سانتورینی

پیشنهاداتی برای سفر به جزیره زیبای سانتورینی داده شده است که به مسافرین کمک می کند قبل از سفر به این جزیره زیبا با مکانهای دیدنی آن آشنایی پیدا کنند.

حتما مطالعه کنید  آشنایی با بهترین غذاهای یونان

آتشفشان سانتورینی:

دیدن این آتشفشان یک سفر یک روزه خوب برای شما خواهد بود. از آتشفشان دیدن کنید، در چشمه‌های آب گرم استراحت کنید، الاغ سواری کنید و در آخر از غروب آفتاب در اویا لذت ببرید. اگر زیادی شد می‌توانید مستقیم به چشمه‌های آب گرم بروید.

اویا:

اویا اصلی‌ترین جاذبه توریستی سانتورینی است. خانه‌های زیبای سفیدی که در عکس‌ها می‌بینید مربوط به این منطقه هستند. در این دهکده کوچک کمی قدم بزنید. رستوران‌های خوبی (اما گران) در این منطقه وجود دارند و این مکان محلی پر طرفدار برای دیدن غروب خورشید است.

ساحل سرخ:

این ساحل زیبا صخره‌ای آتشفشانی و سرخ دارد. همچنین ساحلی با ماسه‌های سیاه در جنوب شرقی جزیره سانتورینی قرار دارد.

اسب سواری:

اسب سواری یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سراسر سانتورینی پیدا کنید. چه با خانواده باشید یا دوستان، چه سفر ماه عسلی باشد یا نه، در هر صورت لذت زیادی از انجام این ورزش جذاب خواهید برد. می‌توانید سوار بر اسب در اطراف تپه‌های جزیره یا در طول ساحل به گشت و گذار بپردازید. این کار برای فعالیت بعد از ظهرتان مناسب است. حتی اگر به اسب هم علاقه‌ای ندارید، الاغ سواری گزینه‌ی جذاب دیگری است که در اختیار شما خواهد بود.

موزه ما قبل تاریخ ثرا:

موزه‌ی ما قبل تاریخی ثرا، میزبان مجموعه‌ی عظیمی از مکشوفاتی است که در خرابه‌های Akrotiri پیدا شده‌اند. تعداد زیادی گلدان و سفال، اسلحه، ایزار قدیمی، سرامیک، نقاشی و مجسمه برای تماشا در این مکان وجود دارد، اما برجسته‌ترین جذابیت موزه را باید نقاشی‌های آبرنگی میمون‌های آبی قلمداد کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ گونه مدرکی دال بر این که میمون‌ها در این جزیره زندگی می‌کرده‌اند وجود ندارد.

قایق سواری:

یکی از بهترین تفریحاتی که در سانتورینی و در کل یونان می‌توانید انجام دهید گشت و گذار روی یک قایق است. در خلیج Ammoudi می‌توانید در تورهایی سوار بر قایق شوید. در طی این تورها از آتشفشان جزیره، چشمه‌های آب گرم و از محله‌ی جزیره‌ای Thirassia بازدید کنید. با وجود این که این تورها چند ساعت به طول می‌انجامند، اما اساسا باید به چشم سفری روزانه به آن‌ها نگاه کرد. البته ناهار شامل این تورها نمی‌شود، اما گروه معمولا در کافه کاپیتان جک برای ناهار توقف می‌کند.

فانوس دریایی آکروتیری:

در واقع دماغه‌ی جنوبی سانتورینی و نزدیک به خرابه‌های آکروتیری می‌توانید یک فانوس دریایی زیبا مشاهده کنید. این فانوس مورد استفاده‌ی نیروی دریایی یونان قرار می‌گیرد. این موضوع به این معنی است که شما حق ورود به آن را ندارید. اما این دلیل نمی‌شود تا از تماشای آن و فرصت گرفتن عکس‌های یادگاری چشم پوشی کنیم.

 

نمای جزیره سانتورینی یونان

نمای جزیره سانتورینی یونان

حتما مطالعه کنید  فستیوال های مهم در کشور یونان

بهترین محل اقامت در سانتورینی

اگر میخواهید در مکانی پر تکاپو اقامت کنید، پیشنهاد ما فیر با رستوران و مرکز شبانه می باشد. اگر به شهری با آشفتگی کمتر و مکان های دیدنی با رستوران ها و مراکز خرید متعدد علاقه دارید، در اویا بمانید. اگaر به دنبال مکانی آرام و رمانتیک برای خلوت کردن هستید، ایمرویگلی را انتخاب کنید.

نحوه سفر به سانتورینی

هیچ پرواز مستقیمی از تهران به سانتورینی وجود نداره ولی شما می تونین با استفاده از شرکت هوایی که با یک توقف از تهران به سانتورینی پرواز دارن استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید  خدایان یونان باستان

 

 

 

معرفی جزیره سانتورینی یونان
5 (100%) 1 vote
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *