فستیوال های مهم در کشور یونان

فستیوالهای-یونان-1

هر ساله جشن ها و فستیوالهای مختلفی در کشور یونان برگزارمی شود که برخی از آنها جنبه تاریخی دارد و در طول سالها برگزار می شود.در این مقاله به برخی از آنها اشاره شده است.

عید پاک ارتدوکس

عید پاک “Orthodox Easter” یکی از بزرگترین رویدادهای سال در یونان است که در سراسر کشور با شمع روشن کردن در خیابان، آتش بازی در نیمه شب و سرو گوشت بره جشن گرفته می شود.. برخی جزایر دیدنی یونان، عید پاک را به گونه ای متفاوت جشن می گیرند..

هفته عید پاک یا هفته مقدس، هر روز یک مراسم ویژه دارد..کودکان روز شنبه در خیابانهای لازاروس (یک هفته قبل از یکشنبه عید پاک)، سرود لازاروس را سر می دهند و پول و تخم مرغ جمع می کنند.. این جشن تا یک هفته ادامه دارد و در تمامی شهرها و روستاهای یونان، با تزیین کلیساها و مزارها و اجرای مراسم سنتی، عید را جشن می گیرند.

جشن-هوای-پاک-یونان

جشن-هوای-پاک-یونان

فستیوال آپوکریس

برخی افراد معتقد هستند که ریشه کارناوال و فستیوال از یونان باستان، دیونیسوس، خدای رشد و باروری و تئاتر سرچشمه می‌گیرد. امروزه فصل کارناوال یونان یا همان آپوکریس به دین ارتدوکس یونانی ربط داده می‌شود. آپوکریس (Apokreas) از اواسط ژانویه تا اواخر فوریه و یا اوایل مارس شروع شده و با مراسمی مثل رژه سنتی، رنگ بازی و رقص‌های سنتی جشن گرفته می‌شود. این جشن در دوشنبه پاک و با به پیک نیک رفتن خانواده‌ها به پایان می‌رسد.

فستیوال-آپوکریس-یونان

فستیوال-آپوکریس-یونان

فستیوال هلنیک

فستیوال معروف هلنیک تابستان ها در آتن برگزار می شود و در آن تئاترها و کنسرت های زیادی برگزار می شود. اگر خوش شانس باشید و زمان این جشنواره با سفر شما همزمان شود در این صورت با مشاهده اینکه چقدر یونانیان به گذشته خود افتخار می کنند شگفت زده می شوید 

فستیوال هلنیک در یونان

فستیوال هلنیک در یونان

کارناوال کودکان:

کارناوال کودکان به عنوان ادامه و سیر تکاملی راهپیمایی کودکان که نخستین بار در سال 1968 برگزار شد، بخش جداگانه و مهم این کارناوال محسوب می شود.

کارناوال کودکان تاکنون موفق عمل نموده است. این کارناوال که جایگاه ماندگار خود را در میان رویدادهای کارناوال پاتراس یونان تثبیت نموده، توانسته از طریق ارائه قالب های جایگزین هنری، سرگرمی و بازی در برنامه های خود، احساسات، تخیل و آزادی بیان را گسترش دهد.

رویدادهای کلیدی کارناوال پاتراس یونان عبارتند از: کارناوال کودکان، رویدادهای نمایشی و موسیقی، نمایشگاه ها، و البته رژه بزرگ کودکان

فستیوال کوذکان در یونان

فستیوال کوذکان در یونان

 

فستیوال های مهم در کشور یونان
2 (40%) 1 vote
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *