عدم صعود یونان به جام جهانی 2018

در دور برگشت پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی 2018 در قاره اروپا، تیم های ملی یونان و کرواسی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

دیدار این دو تیم ملی پس از 90 دقیقه تلاش با تساوی بدون گل خاتمه یافت و کرواسی با توجه به برتری 4 بر یک در دیدار رفت، به جمع تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه راه یافت.

کرواسی با ارائه یک بازی منطقی در خانه یونان، موفق شد نتیجه لازم را به دست آورد و به جام جهانی 2018 راه پیدا کند.

تغییرات یونان نسبت به بازی رفت، باعث شده بود این تیم عملکرد کاملا متفاوتی در نیمه اول نسبت به بازی رفت ارائه دهد اما با وجود بازی خوب، این تیم موفق نشد در نیمه اول به گل برسد تا برای صعود یک کوه بزرگ را در مقابل ببیند.

ایوان پریشیچ در نیمه اول بهترین بازیکن زمین بود و دقایقی پیش از پایان نیمه اول، تیر دروازه میزبان را به لرزه در آورد. بهترین موقعیت یونان در نیمه اول با شوت توروسیدیس از دست رفت. در کل بازی در نیمه اول چندان پر حادثه نبود و بیشتر فیزیکی و در میانه زمین دنبال شد. کرواسی قصد داشت با کنترل بازی، عطش یونانی ها را کم کند و تا 45 دقیقه نیمه اول در این امر موفق بود.

دو تیم تا دقیقه 50 در زدن ضربات آزاد خوب عمل نکردند. گزارشگر اسکای پس از ضربه آزاد مودریچ برای کرواسی در دقیقه 49 گفت: “این یکی بدترین بین بدها بود!”

یونانی ها در چند صحنه در نیمه اول به کار داور معترض بودند اما به نظر می رسید که داور شب بسیار خوب و بدون اشتباهی را در نیمه اول سپری کرد. در نهایت بازی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.

تا دقیقه 55 بازی به نظر گره خورده بود. هواداران یونانی که در نیمه اول بسیار پر سر و صدا بودند، در این دقایق تقریبا ساکت به کارشان ادامه می دادند و این نشانه خوبی نبود. تا دقیقه 65 کرواسی به خوبی با مالکیت توپ و ارسال پاس های صحیح کوتاه، کنترل بازی را در اختیار گرفته بود و در عین حال میلی به هجوم نداشت و البته دلیلی هم برای حمله وجود نداشت. آن ها با حفظ نتیجه به راحتی به جام جهانی صعود می کردند.

در دقیقه 78 یونان موفق به گلزنی شد اما این گل به دلیل آفساید توسط داور مردود اعلام شد. پس از مدت ها بالاخره در دقیقه 86 یک شوت در چارچوب دیدیم اما سوباشیچ این توپ یونانی ها را به راحتی مهار کرد. بازی در نهایت با نتیجه 0-0 به پایان رسید تا کروات ها راهی جام جهانی 2018 روسیه شوند و یونانی ها پشت درهای بسته بمانند.

گری بیرتلز گزارشگر اسکای اسپورت در مورد این بازی گفت: “یونان تیم دوست داشتنی است اما آنها به اندازه کافی جاه طلب نیستند تا سراپا حمله کنند و در خط هافبک با مشکلاتی مواجه هستند”

مشائیل اسکیبه، سرمربی یونان، تیمش را در این دیدار با 6 تغییر نسبت به دیدار رفت راهی میدان کرد؛ به این امید این که بتوانند به سه گل مورد نیازشان دست پیدا کنند؛ اما در نهایت حتی یک بار هم نتوانستند به دروازه کرواسی برسند. آن ها تنها یک بار در دقیقه 79 دروازه کرواسی را باز کردند؛ اما داور به دلیل آفساید، این گل را مردود اعلام کرد.

مشائیل اسکیبه سرمربی یونان

یونان در هفت بازی آخر خارج از خانه خود شکست نخورد و پنج برد نیز داشت. در واقع این تیم تنها یکی از 13 بازی آخر خود در مقدماتی جام جهانی در خارج از خانه را باخت.

یونانی ها با 19 امتیاز در رده دوم گروه H قرار گرفتند. بد شانسی شاگردان میشائیل اسکیبه این بود که با بلژیکی هم گروه شدند که با اقتدار و به عنوان اولین تیم اروپا راهی جام جهانی شد.

تیم ملی یونان 5 پیروزی، 4 تساوی و تنها 1 باخت به دست آورد. شاگردان اسکیبه 17 گل زدند؛ آمار آن ها در خط دفاعی نیز خوب بود و فقط 6 گل دریافت کردند. یونان در 7 بازی اخیر خارج خانه اش شکست نخورده و 5 بازی را هم برده است.

در حالی که مطبوعات یونان بعد از ناکامی تیم ملی این کشور در مسابقات پلی‌آف از کنار گذاشتن میشاییل اسکیبه خبر دادند اما این مربی ۵۲ ساله خواهان ادامه همکاری است. وی اظهارداشت: مسلما به کارم ادامه خواهم داد. خیلی خوشحالم که مربی تیم ملی یونان هستم.

این مربی ۵۲ ساله که با گزارشگر تلویزیون یونان صحبت کرد و افزود ارتباط صمیمانه‌ کاری با فدراسیون فوتبال و بازیکنان دارد و بر این باور است قراردادش تمدید خواهد شد.

تیم ملی یونان تحت امر او در بازی برگشت پلی‌آف روسیه ۲۰۱۸ بدون گل با کرواسی مساوی کرد اما به دلیل باخت ۴ بر یک در بازی رفت از راهیابی بازماند.

اسکیبه سر مربی تیم ملی یونان از ۲ سال قبل سکان هدایت تیم را برعهده گرفت.

عدم صعود یونان به جام جهانی 2018
4.5 (90%) 2 votes
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *