,

بهترین جاذبه های گردشگری آتن

آتن

جاذبه های گردشگری آتن

آتن، یکی از شهرهای تاریخی دنیا است و پایتخت کشور یونان است. آتن از آتنا به معنی الهه نگهبان سرچشمه گرفته است. این شهر در جنوب جلگه مرکزی آتیک واقع شده و نهرهای کوهستانی کفیسوس و ایلیسوس در آن جریان دارند. بهترین جاذبه های گردشگری آتن به شرح زیر است:

  1. باغ‌ملی، آتنباغ‌ملی، آتن

جاذبه های گردشگری آتن

جاذبه های شهر آتن

باغ‌ملی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. درست در قلب آتن، مرغزاری سبز و دلچسب برای گردش‌ در بعدازظهرهای آفتابی قرار دارد. در باغ سلطنتی محلی اختصاصی وجود دارد که امروزه به‌عنوان ساختمان پارلمان مورد استفاده‌ قرار‌ می‌گیرد. باغ‌ملی که در سال ۱۹۲۳ تاسیس‌ شده‌ مکانی امن و آرام به‌دور از هیاهوی شهری سایبانی سبز از درختان تنومند و گیاهان مختلف ان را فرا گرفته‌ است. سراسر باغ با مجسمه‌ها، انواع گل‌ها و نیز ساختمان‌های کوچک از دوران باستان مزین شده‌ است. باغ‌های زاپئون نیز در آنجا قرار دارد که توسط ساختمان باستانی کنگره احاطه و آن نیز در قرن نوزدهم میلادی ساخته‌ شده‌ است.

  1. موزه جدید آکروپلیس

جاذبه های گردشگری آتن

جاذبه های شهر آتن

موزه جدید آکروپلیس، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. موزه آکروپولیس Acropolis Museum که در آتن پایتخت یونان قرار گرفته است، محلی برای اشیا و یافته‌های باستان‌شناسی مجموعه آکروپولیس Acropolis است که قبلا در محل قبلی این موزه نگهداری می‌شدند. موزه آکروپولیس Acropolis Museum برای اولین بار در سال 1876 تاسیس شده است و موزه جدید آکروپولیس تاریخ بازگشایی‌اش به ژوئن2009 برمی‌گردد.

  1. کوه لیکابتوس (Lycabettus)

جاذبه های گردشگری آتن

جاذبه های شهر آتن

کوه لیکابتوس، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. کوه لیکابتوس یا در یونانی لیکاویتوس (به یونانی: Λυκαβηττός) تپه‌ای سنگ آهکی متعلق به دوران کرتاسه است که در آتن در یونان واقع شده است. این تپه در ارتفاع ۲۷۷ متری (۹۰۸ فوتی) بالاتر از سطح دریا قرار داشته و دورادورش را شهر احاطه کرده است. این کوه همچنین بلندترین نقطهٔ شهر است. دامنه‌های کوه لیکابتوس پوشیده از درختان کاج است و کلیسای قرن نوزدهمی سنت جرج، یک تئاتر و یک رستوران بر فراز قلهٔ آن ساخته شده‌اند. این تپه یکی از جاذبه‌های گردشگری آتن است و توسط
راه‌آهنی صخره‌ای که از پایانهٔ کولانکی تا بالای آن کشیده شده است قابل دسترسی می‌باشد. در افسانه‌های مختلفی به کوه لیکابتوس اشاره شده است و معروفترین آنها، بیانگر آن است که این کوه زمانی پناهگاه گرگ‌ها بوده است و احتمال داده می‌شود که نام کوه
نیز، به معنای یکی (تپه‌ای) که گرگ‌ها بر آن قدم برمی‌دارند، برگرفته از همین داستان باشد. همچنین در اسطوره‌های یونانی، کوه لیکابتوس را به آتنا نسبت داده‌اند و گفته‌اند این کوه زمانی ساخته شد که یکی از کوه‌هایی که آتنا برای ساخت آکروپولیس از پالن حمل می‌کرد پس از بازشدن جعبهٔ حاوی اریختونیوس افتاد. این تپه همچنین دارای تئاتر فضای باز بزرگی است که در بالای آن واقع شده و بسیاری از کنسرت‌های یونانی و بین‌المللی در آن برگزار شده است.

  1. موزه ملی باستان‌شناسی، آتن

موزه ملی باستان‌شناسی، آتن

موزه ملی باستان‌شناسی، آتن

موزه ملی باستان‌شناسی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. موزه باستان‌شناسی ملی آتن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. موزه باستان‌شناسی ملی آتن، موزه‌ای در آتن است که شامل تعدادی از مهم‌ترین اشیا از نقاط مهم باستانی در یونان و مناطق اطراف آن متعلق به دوران پیشاتاریخ تا عهد باستان می‌باشد. این موزه به عنوان یکی از بزرگترین موزه‌های جهان و دارای غنی‌ترین مجموعه اشیا دوران یونان باستان شناخته می‌شود. این موزه در سال ۱۸۲۹ تاسیس شده‌است. این موزه برخی از مهم ترین مصنوعاتی که از موقعیت های مختلف باستان شناسی یونان بدست آمده را شامل می شود.

موزه باستان شناسی یکی از موزه های مهم جهان است و کلکسیون های غنی آن شامل ما قبل تاریخ، مجسمه ها، گلدان ها و اشیاء کوچک، اکتشافات سانتورینی، فلزکاری، هنر مصر، خاور نزدیک و غیره می باشد. این موزه دارای مجموعه نفیس و نادر از سکه های یونان باستان متعلق به قرن های پنجم تا اول پیش از میلاد می باشد  که شامل 3644 شمش طلا، نقره، الواح نقره ای و سکه های برنزی هستند. دو مجموعه دیگر نیز از دوران کلاسیک یونان شامل 549 سکه و 498 قطعه جواهر، در این موزه نگه داری می شود.

  1. میدان سینتگما (Syntagma)

موزه ملی باستان‌شناسی، آتن

موزه ملی باستان‌شناسی، آتن

میدان سینتگما، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در شهر آتن میدان سینتگما می باشد که تعدادی از مقبره های سربازان گمنام و رژه دیگر سربازان به چشم می خورد. در نزدیکی این میدان چند مرکز گردشگری دیگر از جمله پارلمان آتن، سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی، چرخ دستی  و تراموا قرار دارد. محوطه میدان چمن کاری شده است که محلی برای عکاسی و گردش می باشد. وجود چند مجسمه باستان و چشمه از دیگر زیبایی های این میدان است. در شهر آتن برخی از مهمترین جشن در این میدان برگزار می شود. همچنین میدان سینتگما به عنوان پایگاه فعالیت سیاسی کشور نیز به شمار می رود چرا که در سال 1974 دولت نظامی جونتا در این میدان سرنگون شد که موجب شده است تا میدان به یک نماد سیاسی تبدیل شود. وجود یک هتل بزرگ هم اقامت توریست ها را آسان کرده است.

  1. معبد المپیک زئوس

معبد المپیک زئوس

معبد المپیک زئوس

معبد المپیک زئوس، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. معبد زئوس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. معبد زئوس آتن یا المپیون “Olympeion” یکی از جاذبه های دیدنی یونان و بزرگترین معبد یونان باستان می باشد. هر چند معبد پارتنون بهتر محافظت شده، ولی معبد زئوس هم یکی از با ارزش ترین معابد یونان در آتن به شمار می رود. بیش از 100 ستون مرمرین داشته که امروزه تنها 15 تای آن باقی مانده است.

معبد زئوس (به یونانی: Ναός του Ολυμπίου Διός) معروف به المپیون واقع در جنوب شرقی آکروپلیس آتن در نزدیکی رودخانه لیسوس می باشد.. یک معبد بزرگ ویران شده در مرکز آتن، پایتخت یونان، که به زئوس -پادشاه خدایان المپیک- اختصاص داده شده.. ساخت و ساز این معبد که بزرگترین معبد جهان باستان به شمار می رود در قرن 6 قبل از میلاد شروع شد ولی به دلیل کمبود بودجه تا 638 سال بعد از شروع پروژه در زمان امپراطور هادریان به طول انجامید.

  1. ارچتیوم (Erechtheum)

ارچتیوم، آتن

ارچتیوم، آتن

ارچتیوم ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. از جمله مکان های گردشگری زیبا در شهر آتن باید از معبد ارچیتوم یا ارچیتوس نام ببریم که ساختمان بنا از سنگ مرمر می باشد و زیبایی شگفت انگیزی را پدید آورده است. این ساختمان در سال های 405 تا 421 میلادی ساخته شده است. نمای داخلی معبد نشانی از تمدن و فرهنگ مردم یونان باستان دارد. نحوه پرستش، آداب و رسوم و مذهب یونانیان عهد باستان در معدب ارچیتوم به تصویر کشیده شده است. محراب معدب به آتناپولیاس، ارچتیوس و پزدیون اهدا‌ شده است. توریست ها برای تماشای معبد می توانند از رواق شرقی وارد محوطه داخلی شوند. در معبد تندیس شش زن ایستاده به چشم می خورد که بوسیله قاب های محکمی نگه داشته شده اند. این تندیش ها بازدیدکنندگان را به شگفتی وادار می کنند.

  1. آگورا (Ancient Agora)

آگورا، آتن

آگورا، آتن

آگورا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. آگورا آتن یکی از پر طرفدار ترین جاهای دیدنی یونان، به نوعی یک بازار در مرکز زندگی روزمره مردم بوده است.. نمای آگورای باستان “Ancient Agora” از سمت دیوارهای شمالی آکروپلیس دیدن دارد.. بهترین ورودی آگورا، دروازه شمالی در خیابان آدریانو (نزدیک کلیسای سنت فیلیپ) می باشد.. کلمه یونانی “آگورا” در لغت به معنای “دورهمی و نطق” می باشد و برای مشورت در اینجا گردم هم می آمدند.. آگورا یونان با معماری بی نظیر و خیره کننده همواره مسافران تور یونان را به خود جذب می کند.
آگورای باستان یونان،قلب تپنده آتن باستان، زمانی یک منطقه پر جنب و جوش، شلوغ پلوغ، قطب فعالیت های اداری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود.. سقراط ایده های فلسفی خود را در اینجا گسترش داد و سنت پل پس از آن دین مسیحیت را رواج داد.. آگورا در یونان باستان امروزه به مکانی با شکوه، با آثار تاریخی و معابد زیبا و یک موزه جذاب تبدیل شده است.

  1. پلاکا (Plaka)

پلاکا، آتن

پلاکا، آتن

پلاکا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. منطقه پلاكا آتن “Plaka District Athens”یکی از جاذبه های دیدنی کشور یونان در آتن، به دلیل نزدیکی به اکروپلیس و آثار باستانی متعدد به “محله خدایان” معروف است.. زمانی که در کوچه پس کوچه های سنگفرش شده پلاکا قدم می زنید، حس می کنید به گذشته سفر کرده اید.

پلاكا(به یونانی: Πλάκα) با خیابانهای پیچ در پیچ و معماری نئوکلاسیک ،یکی از قدیمی ترین محله های آتن با مناظر فوق العاده به شمار می رود که در اطراف دامنه های شمالی و شرقی آکروپلیس و در بالاترین نقطه منطقه مسکونی شهر باستانی آتن واقع شده است.

  1. پارتنون (Parthenon)، آکروپلیس

پارتنون

پارتنون

پارتنون یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن است. معبد «پارتنون»، این ساختمان سفید باشکوه، قرن‌هاست بر فراز تپه‌ای در «آکروپلیس»، در نزدیکی شهر آتنِ یونان ایستاده، در برابر آسمان آبی می‌درخشد و زیبایی‌اش را به رخ می‌کشد.با وجود باد، باران، تابش آفتاب و اتفاق‌هایی که در طول زمان باعث فرسایش این ساختمان شده‌اند، هنوز بخش‌هایی از آن باقی مانده و این باقی مانده‌ها، آن‌قدر جذاب و زیبا هستند که هر سال عده زیادی را برای تماشای این ساختمان به یونان و شهر آتن می‌کشانند. همه این بازدیدکننده‌ها، می‌دانند چیزی که به دیدنش می‌روند، با اصل آن خیلی فرق می‌کند، با ساختمانی که بیشتر از 2500 سال پیش در این مکان ساخته شده است، اما متخصصان به تازگی چیزهایی را درباره تفاوت این ساختمان با اصل آن کشف کرده‌اند که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد: این ساختمان سفید درخشان، در اصل سفید نبوده است!

این متخصص‌ها می‌دانستند که یونانی‌ها، مجسمه‌ها و ساختمان‌هایی را که از سنگ مرمر می‌تراشیدند، رنگ می‌کردند، اما در ساختمان پارتنون هیچ اثری از رنگ ندیده بودند، تا اینکه «جیووانی ورّی»، یک پژوهشگر ایتالیایی، به شیوه‌ای خاص از قسمت‌های مختلف ساختمان عکاسی و ذره‌های میکروسکوپی رنگ آبی را در آنها کشف کرد.در این شیوه، نوری خاص بر مولکول‌های رنگ آبی تابانده و باعث می‌شود این مولکول‌ها نور مادون قرمز از خودشان ساطع کنند؛ آن‌وقت اگر با دستگاهی خاص به قسمت‌هایی که حاوی این مولکول‌ها هستند، نگاه کنیم، آنها را درخشان می‌بینیم.

بهترین جاذبه های گردشگری آتن
5 (100%) 1 vote
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *