آشنایی با بهترین غذاهای یونان

آشنایی با بهترین غذاهای یونان

یونان کشوری زیبا با منظره های باشکوه، بناهای تاریخی شاهانه و دریایی آبی است که در کنار سواحل شنی رنگارنگ‌اش همانند بهشتی برای فرار از یکنواختی زندگی و ذخیره‌ای از خاطرات فراموش نشدنی به حساب می‌آید اما جذابیت تور یونان تنها به سواحل زیبا و سرسبزش ختم نمی شود بلکه قسمتی از محبوبیت خود را در گرو غذاهای لذیذ شبه مدیترانه‌ایش دارد. غذاهای اصیل یونانی سبکی شبیه به مدیترانه‌ای دارند و در عین حال نشان از سلیقه خاص یونانی!

از گیروس تند وسوسه انگیز گرفته تا شیرینی‌های ترد خوشمزه‌اش، همه و همه به اندازه مناظرش مطبوع و دلپسند است. یونان به معنای واقعی بهشتی از غذاهاست. غذایی که امروز ما به عنوان یونانی می‌شناسیم علاوه بر ریشه‌ای که در فرهنگ یونان باستان دارد تأثیرات خیلی زیادی از آشپزی همسایه‌های یونان، یعنی ایتالیا و ترکیه پذیرفته و البته باید گفت روی این دو تأثیر متقابلی نیز گذاشته است. فرهنگ غذایی یونان خیلی مدیترانه‌ای است به این صورت که محتویات غذاها سبزیجات، حبوبات، ماهی، گوشت بره و ادویه‌های به خصوصی مثل آویشن و استفاده‌ی بی حد و حصر از سیر و بادنجان و… است و البته همین‌ها هم باعث هویت این نوع غذا و شناخته شدن آن در همه جای جهان شده. در آشپزی یونانی روغن زیتون حرف اول را می‌زند، همچنین لیمو و گوجه‌فرنگی پای ثابت اکثر غذاهای یونانی هستند و همچنین کمتر میزی در یونان پیدا می‌شود که در هنگام شام رویش نان پیدا نشود.
آشپزی در یونان البته با آن چیزی که شما در رستوران‌های یونانی سراسر دنیا تجربه کرده‌اید تفاوت اساسی دارد. این‌گونه رستوران‌ها اکثراً سعی می‌کنند تا از مواد مورد استفاده در آشپزی یونانی، غذایی باب میل مشتری را به او تحویل دهند. در حقیقت غذای یونانی را به سلیقه‌ی مشتری و فرهنگ غذایی او ارائه می‌دهند.
یونانی‌ها بیرون‌خوری و بیرون‌گردی را دوست دارند. اگر خواستید رستورانی را برای خوردن غذای یونانی انتخاب کنید حواستان باشد که جمعیت یونانی‌های آن از توریست‌ها بیشتر باشد. رستوران‌ها خوب و معروف تنها غذای یونانی ندارند و اگر مزاجتان با سیر و بادمجان و سبزی نمی‌سازد می‌توانید چیز دیگری برای خوردن انتخاب کنید. یکی از راه‌های تشخیص خوب بودن رستوران این است که وقتی شما صورتحساب را خواستید برای شما یک دسر کوچک و مجانی بیاورند. از نشانه‌های بد بودن رستوران، یکی لیست شدن این دسرها در منوی رستوران است و دیگری این است که وقتی شما هنوز سر میز نشسته‌اید گارسون شروع به جمع‌آوری میز کند.
در اینجا تعدادی از غذاهای یونانی را به شما معرفی می‌کنیم که بدون شک قبل از آنکه پایتان را از یونان بیرون بگذارید باید حتماً امتحان کنید.

معروفترین غذاهای یونان

1- Fasolada

فسولدا یا همان سوپ لوبیای سفید

فسولدا یا همان سوپ لوبیای سفید

فسولدا یا همان سوپ لوبیای سفید بدون شک در هر آشپزخانه یونای پخته می‌شود ولی ظاهر ساده آن شما را به اشتباه نیندازد، طعم‌های زیادی در این غذا دخیل‌اند و در واقع مجموعه‌ای از سبزیجات تازه را در خود دارد. با وجود لوبیای سفید، روغن‌زیتون و سبزیجات انتخابی شما این سوپ نه تنها خوشمزه بلکه بسیار مقوی است. اگر می‌خواهید غذایی سالم و یونانی را تجربه کنید انتخاب این سوپ دلچسب کاملاً درست است، علاوه بر اینکه این سوپ غذای ملی یونانی‌ها نیز به حساب می‌آید.
اگر یک یونانی را می‌شناسید بهترین انتخاب خوردن این سوپ در آشپزخانه ایشان است زیرا اصالت غذای خانگی را در رستوران پیدا نمی‌کنید؛ در غیر این صورت در تمام رستوران‌های یونان این سوپ خوشمزه را می‌توانید امتحان کنید.

2- تزاتزیکی Tzatziki

تزاتزیکی یکی از غذاهای اصیل یونانی

تزاتزیکی یکی از غذاهای اصیل یونانی

تزاتزیکی یکی دیگر از غذاهای اصیل یونانی است که ترکیبی ساده از ماست یونانی، خیار رنده شده و سیر، می باشد می توانید برای لذت بردن از این خوردنی، آن را همراه با نان پیتا نوش جان کنید.
این غذا را می‌توانید در هر رستورانی در یونان سفارش دهید و از خوردن آن لذت ببرید.

3- گالاتابورکو Galaktoboureko

گالاتابورکو نام یک شیرینی مقوی یونان

گالاتابورکو نام یک شیرینی مقوی یونان

گالاتابورکو نام یک شیرینی مقوی، نرم و کرمی است که برای خوردنش سر و دشت می‌شکنند و با یک عدد راضی نخواهید شد.
نانوایی‌های محلی یونان بهترین جایی هستند که می‌توانید برای خوردن این شیرینی خوشمزه رویشان حساب باز کنید.

4-یمیستا Yemista

یمیستا نام یک غذای یونانی

یمیستا نام یک غذای یونانی

سبزیجاتی مثل گوجه‌فرنگی تند و فلفل‌های رنگی که با مخلوطی از برنج و گیاهان معطر پرشده باشند و با پنیر پوشیده، وقتی آن‌قدر بپزند که نرم شوند و پنیر رویشان آب شود غذایی دلپذیر خواهند بود به نام یمیستا! غذایی سبک و تازه که در عین حال شما را کاملاً سیر می‌کند.
جزیره سانتورین بهترین جایی است که می‌توانید این غذا را هم در رستوران‌های معروف وهم در رستوران‌های کوچک محلی پیدا کنید .

5- هورتا ورستا Horta Vrasta

هورتا ورستا نام یک غذای یونانی

هورتا ورستا نام یک غذای یونانی

غذایی نه چندان پرزرق و برق با طعمی فوق العاده! اصولاً بهترین غذاها ساده‌اند ولی بی همتا، این طور نیست؟ به هر حال پایه اصلی این غذا را برگ‌های سبز سبزیجات تشکیل می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را به میل خود انتخاب کنید که اول آب پز می‌شوند، سپس روی آن‌ها روغن‌زیتون، سرکه، آب لیمو، فلفل و نمک پاشیده می‌شود. «ساده و سالم» بهترین توصیف برای این غذاست. این غذا را می توانید در تمام رستوران‌ها و کافه‌های یونان به راحتی پیدا کنید .

 

 

 

آشنایی با بهترین غذاهای یونان
امیتار دهید
2 پاسخ
  1. باربری
    باربری گفته:

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون
    تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *